Problemer med validering af side
Fra : ib bermann

Dato : 09-12-04 23:51

Jeg syntes ikke der er noget der skulle forhindre at jeg får
denne side valideret, men der må alligevel være noget jeg ikke
kan gennemskue.

Sorry, I am unable to validate this document because its content
type is text/plain, which is not currently supported by this
service.

The Content-Type field is sent by your web server (or web browser
if you use the file upload interface) and depends on its
configuration. Commonly, web servers will have a mapping of
filename extensions (such as ".html") to MIME Content-Type values
(such as text/html).
siden hedder index.html og indeholder alm. html/link til css der
bruges div class
og har dette hoved
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<head>
   <title>info</title>
<link href="css/eghoj.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-04 00:05

ib bermann skrev:

> [...]
>
>The Content-Type field is sent by your web server (or web browser
>if you use the file upload interface) and depends on its

Som der står, så er der sandsynligvis en fejl på webserveren, som
ikke er opsat til at bruge den rigtige contenttype.
Så kontakt din webudbyder eller ret det, hvis det er fra din egen
server.

PS. Du mangler også at angive characterset.

PS. PS. Et link til siden ville have rart, det gør det ofte
nemmere at fejlsøge.
--
Knud

Fra : Kristian Bødker

Dato : 10-12-04 00:05

ib bermann wrote:
> Jeg syntes ikke der er noget der skulle forhindre at jeg får
> denne side valideret, men der må alligevel være noget jeg ikke
> kan gennemskue.

Hej Ib

Som fejlbeskeden antyder er det problemer med server-instillingerne.

Webservere retunerer en content-type med alle filer der sendes til
clienter, og i dit tilfælde bliver siden sendt som "text/plain" og
validerings tjenesten du bruger tolker derfor ikke siden som html (da
dette skal have content type "text/html")

Hvis du gerne vil have mere hjælp må du skrive hvilken server du bruger
eller endnu bedre; sende et link til den side det drejer sig om.

--
Kristian Bødker, Software Engineering studerende
http://www.bødker.dk/ eller http://www.xn--bdker-vua.dk/

Fra : inga schmidt

Dato : 10-12-04 10:13

ib bermann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Sorry, I am unable to validate this document because its content
> type is text/plain, which is not currently supported by this

Hvis jeg vil validere lokalt, sker der det samme, hvis jeg smider
siderne på nettet, er der intet problem. Da du ikke har givet et
link, gætter jeg på, at du måske har dem liggende lokalt?

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-04 10:25

inga schmidt wrote:

> Hvis jeg vil validere lokalt, sker der det samme, hvis jeg smider
> siderne på nettet, er der intet problem.

Hvis du browser dine sider lokalt med Opera, kan du også validere dem
lokalt. Tryk [AltGr]+[V] på tastaturet, når den ønskede side er indlæst i
Opera.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-04 10:49

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvis du browser dine sider lokalt med Opera, kan du også validere dem
> lokalt. Tryk [AltGr]+[V] på tastaturet, når den ønskede side er indlæst i
> Opera.

I Firefox/Mozilla med udvidelsen Web Developer kan man validere lokalt
med tastekombinationen Ctrl-Skift-A (hvis tastekombinationen er optaget
- fx af AdBlock - kan man ændre den til noget andet).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-04 16:24

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> I Firefox/Mozilla med udvidelsen Web Developer kan man validere lokalt
> med tastekombinationen Ctrl-Skift-A (hvis tastekombinationen er
> optaget - fx af AdBlock - kan man ændre den til noget andet).

Så tror jeg, at jeg skal have fat i det modul. Det er lige god noget nemmere
end at skulle starte Opera op, når jeg vil tjekke en side.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-04 16:41

Erik Ginnerskov skrev:

> Så tror jeg, at jeg skal have fat i det modul. Det er lige god noget nemmere
> end at skulle starte Opera op, når jeg vil tjekke en side.

Web Developer er en fabelagtig udvidelse når man arbejder med webdesign.
Det eneste jeg savner er Checky's Agent - den funktion hvor man med ét
tastetryk kan kalde flere validatorer. Checky er desværre endnu ikke
blevet opdateret til Firefox 1.0 - suk...

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-04 20:54

> [...]

> med tastekombinationen Ctrl-Skift-A (hvis tastekombinationen er
> optaget - fx af AdBlock - kan man ændre den til noget andet).

Det kan jeg da ikke få til at funke :(

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : inga schmidt

Dato : 10-12-04 16:25

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvis du browser dine sider lokalt med Opera, kan du også validere dem
> lokalt. Tryk [AltGr]+[V] på tastaturet, når den ønskede side er indlæst i
> Opera.

Ok, tak. Før SP2 kunne jeg i øvrigt også klare det lokalt uden brug af
browser. Ved ikke, om det er tilfældigt eller...?

--
Mvh Inga
www.initiaweb.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-04 18:30

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Checky er desværre endnu ikke blevet opdateret
> til Firefox 1.0 - suk...

Nu har jeg sukket længe nok. Jeg har lagt en patchet udgave af
checky op her: <http://gyros.dk/mozilla/checky/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-04 21:04

Erik Ginnerskov skrev:

> Det kan jeg da ikke få til at funke :(

Selve udvidelsen eller det at skifte tastaturgenvejen?

Tastaturgenvejen ændres ved at vælge Options => Keys. Husk at
browseren skal genstartes før ændringer i tastaturopsætningen
træder i kraft (som det også fremgår øverst i den dialog hvor
genvejene ændres).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-04 21:20

> [...]
> browseren skal genstartes før ændringer i tastaturopsætningen
> træder i kraft (som det også fremgår øverst i den dialog hvor

Jeg hentede det modul og installerede det. Genstartede FF og prøvede
[Ctrl]+[Shift]+[A] på en side, men intet skete. Hvis jeg tjekker
'Udvidelsesmoduler' er modulet nævnt som installeret.

I min 'Funktioner' er der ikke noget punkt, der kan minde om 'Keys'.
Jeg har:
Internetsøgning
Læs post
Ny besked
Downloads
Udvidelsesmoduler
Temaer
JavaScript-konsol
DOM Inspector
Launchy
Sideoplysninger
Indstillinger

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-04 21:40

Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg hentede det modul og installerede det. Genstartede FF og
> prøvede [Ctrl]+[Shift]+[A] på en side, men intet skete. Hvis
> jeg tjekker 'Udvidelsesmoduler' er modulet nævnt som
> installeret.

Har du fået en ekstra værktøjslinje (i stil med det du kan se her:
http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/screenshots/
)

Står udvidelsen som frakoblet i udvidelseslisten?

Jeg har ikke prøvet den danske version af Firefox (som det ser ud
til at du bruger) - muligvis er det en forskel dér.

Hvis det kun er valideringen du er ude efter, kan du også prøve min
patchede udgave af Checky (<http://gyros.dk/mozilla/checky/>).
Checky håndterer også validering via upload.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-04 21:54

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Har du fået en ekstra værktøjslinje (i stil med det du kan se her:
> http://www.chrispederick.com/work/firefox/webdeveloper/screenshots/
> )

Nej. Men det er måske en forkert Web Developer jeg har hentet? Jeg hentede
min på mozilla.org.

> Står udvidelsen som frakoblet i udvidelseslisten?

Nej.

> Jeg har ikke prøvet den danske version af Firefox (som det ser ud
> til at du bruger) - muligvis er det en forskel dér.

Det lyder umiddelbart usansdsynligt.

> Hvis det kun er valideringen du er ude efter, kan du også prøve min
> patchede udgave af Checky (<http://gyros.dk/mozilla/checky/>).
> Checky håndterer også validering via upload.

Den havde jeg netop installeret. Den træder i kraft ved næste opstart.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-04 23:04

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Hvis det kun er valideringen du er ude efter, kan du også prøve min
> patchede udgave af Checky (<http://gyros.dk/mozilla/checky/>).
> Checky håndterer også validering via upload.

;( Når jeg prøver at validere via file upload, får jeg fejl:

500 Can't connect to maskine1:80 (Bad hostname 'maskine1')

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-04 22:10

Erik Ginnerskov skrev:

> Nej. Men det er måske en forkert Web Developer jeg har hentet?
> Jeg hentede min på mozilla.org.

Nej, den er ikke forkert - men det er ikke nyeste udgave. Den kan
hentes her: