Problemer med classes og checkboxe
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-12-04 20:04

Hejsa

Jeg har en side, hvor jeg har brug for at sætte en class på en tr, så
snart brugeren sætter flueben i en checkbox.

Jeg kan dog ikke få det til at virke. En test kan ses her:

http://www.bodudek.dk/checkbox.php

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 09-12-04 22:24

Bo Kamp Dudek wrote:
> Jeg har en side, hvor jeg har brug for at sætte en class på en tr, så
> snart brugeren sætter flueben i en checkbox.
>
> Jeg kan dog ikke få det til at virke. En test kan ses her:
>
> http://www.bodudek.dk/checkbox.php

1)
Download Firefox - http://www.mozilla.org/products/firefox/

2)
Start Firefox op samt Javascript Console (Menubjælken under
"Tools/JavaScript Console")

3)
Gå ind på din test side og klik på en tjeckbox og kig da i "Javascript
console"

Fejlbeskeden bør kunne lede dig hen på hvad der er galt.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 10-12-04 10:06

Det hedder:

getElementByID ikke getElementById (stort D til sidst)

/Marten

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-04 10:14

Marten Ølgaard wrote:
> Det hedder:
>
> getElementByID ikke getElementById (stort D til sidst)

Stort D eller lille d til sidst er da vist underordnet. Det fungerer
glimrende med lille d.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Christian Hansen

Dato : 10-12-04 11:33

Erik Ginnerskov wrote:
> Stort D eller lille d til sidst er da vist underordnet. Det fungerer
> glimrende med lille d.

Jo til at det fungerer med lille d, nej til at det er underordnet :)

Som udgangspunkt er javascript altså følsomt overfor store og små
bogstaver. Det hedder altså getElementById og ikke andet.

Se eventuelt :

http://www.unix.org.ua/orelly/web/jscript/ch02_01.html

Mvh Christian

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-04 11:09

Erik Ginnerskov skrev:

> Stort D eller lille d til sidst er da vist underordnet.

Nej - det er det bestemt ikke. Javascript er versalfølsom, så
getElementById og getElementByID er ikke det samme.

> Det fungerer glimrende med lille d.

Ja - det er også det rigtige. Det fungerer til gengæld ikke med stort D.

Prøv fx i en javascriptkonsol at skrive:
   alert(typeof(document.getElementByID))
hhv.    alert(typeof(document.getElementById))

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 10-12-04 10:28