Man skulle tro at CyberCity lyver: Spam be~
Fra : Mr. Sejersen

Dato : 11-12-04 20:01

Mange har sikkert læst de artikler der er blevet spredt rundt til
landets aviser om at CyberCity og TDC vil være forkæmpere for at
det skal være udbyderne der bekæmper spam så at det ikke er kunderne
der skal tage sig af det.
Man skulle tro at CyberCity lyver.
Nu har jeg været CyberCity kunde i 5 år uden at modtage nogen former for
spam fordi jeg ikke oplyser min adresse til hvem som helst, det bruger
jeg min Yahoo adresse til.
Men pludselig efter den presse meddelelse bliver min konto hos dem
heavy spammet med alt lige fra porno til DVD film sites jeg aldrig
har hørt om.
Gad vide om de mente at de er FOR spam og ikke IMOD ?
Det virker bare noget videre løjerligt det lige sker nøjagtig
efter den presse meddelelse.
Kære CyberCity, se nu og kom igang med hvad at i lovede pressen.
Det vil jo ikke være så fikst at pludselig Ekstra Bladet en dag skriver:
Velkommen på forsiden CyberCity.

Sejersen

Fra : Michael Bruun

Dato : 12-12-04 11:45

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> landets aviser om at CyberCity og TDC vil være forkæmpere for at
> det skal være udbyderne der bekæmper spam så at det ikke er

Det ville måske været meget smart, hvis du satte dig lidt ind i problemerne
ved spambekæmpelse, inden du begyndte at fremsætte beskyldninger om løgn.

Det er så godt som umuligt at lave en 100% effektiv spambekæmpelse - enten
slipper der for mange eller får få mails gennem systemet. Du ville
formentlig være en af de første, som brokkede sig, hvis en af dine rigtige
e-mails forsvandt i et spamfilter hos CyberCity.

> [...]
> Gad vide om de mente at de er FOR spam og ikke IMOD ?
> Det virker bare noget videre løjerligt det lige sker nøjagtig

Og hvad er din teori så? At CyberCity har solgt din adresse til en spammer?
Eller at CyberCity selv sender spam til dig?

> Kære CyberCity, se nu og kom igang med hvad at i lovede
> pressen. Det vil jo ikke være så fikst at pludselig Ekstra
> Bladet en dag skriver: Velkommen på forsiden CyberCity.

Selv Ekstra Bladet kan næppe lave en forsidehistorie baseret på, at
CyberCity ikke sorterer dine mails for dig. Derimod ville det sikkert kunne
skabe en forsidehistorie, hvis der er en eller anden, som mister en vigtig
mail, der er blevet stoppet af et spamfilter.

Michael

--
"Don't you wish there were a knob on the TV to turn up the intelligence?
There's one marked 'Brightness', but it doesn't work."

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-12-04 02:39

Michael Bruun skriblede og skrablede følgende:

> [...]
> ville formentlig være en af de første, som brokkede sig, hvis en af
> dine rigtige e-mails forsvandt i et spamfilter hos CyberCity.

Men CC har et reelt, selvforskyldt problem. Mailadresserne er sekventielle
startende med dsl og så et nummer. Selv den dummeste spammer kan lave et
program, som kan generere mailadresser ud fra dette.

Det er ikke særligt smart, navnlig ikke, når det er den adresse, der ligger
til grund for eventuelle mailalias, man har lavet.

Claus

Fra : Michael Bruun

Dato : 16-12-04 08:31

> Men CC har et reelt, selvforskyldt problem.

Problemet er vist mere potentielt end det er reelt. Det forudsætter jo, at
der er en eller anden spammer, som rent faktisk interesserer sig
tilstrækkeligt meget for CyberCitys opbygning af mailadresser til at udnytte
CyberCitys ikke særligt smarte praksis.

Jeg prøvede lige at tjekke min dsl-adresse, som jeg har haft i over et år og
aldrig har anvendt, og der var ikke indløbet en eneste spam-mail.

Michael

Fra : Madsen

Dato : 16-12-04 15:23

Michael Bruun wrote:
> [...]
>
> Jeg prøvede lige at tjekke min dsl-adresse, som jeg har haft i over
> et år og aldrig har anvendt, og der var ikke indløbet en eneste

Hej Michael
Har kun været udsat for det på min tiscali mail konto, der var jeg nød til
at lavet et filter så den kun kan modtage på mit Alias.
Så det er ikke kun cc der laver den vanvittige opbygning af mail adresser.

--
Hilsen Madsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-12-04 08:02

Michael Bruun wrote:

> Det er så godt som umuligt at lave en 100% effektiv spambekæmpelse - enten
> slipper der for mange eller får få mails gennem systemet.

Tæt på kan man godt komme, jeg får næsten ikke noget, men laver også aktiv
SPAM bekæmkpelse på serveren.

En ting jeg har opdaget er effektivt til at stoppe SPAM'erne det er at
afvise modtagelse af mailen når det afsluttende . (punktum) på den tomme
linie sendes, med besked om at mailen er checked, og ligner SPAM, jeg har
fået renset flere mail adresser fra SPAM'ernes lister på den måde, men
afvise mailen på samme måde, men med en dansksproget besked om at SPAM er
uønsket, det har ikke anden effekt end at jeg ikke modtager den enkelte
SPAMmail.

Det kræver jo altså så også root kontrol over mailserveren.

Ivar Madsen

Fra : Per Jessen

Dato : 21-12-04 14:37

Michael Bruun wrote:

> Det er så godt som umuligt at lave en 100% effektiv spambekæmpelse - enten
> slipper der for mange eller får få mails gennem systemet.

<reklame>
100% er umuligt, men vi er taet paa - nogle af vores (tidligere) vaerst ramte
kunder taler om 99% eller mere.
</reklame>

Hvis der er nogen fra Cybercity der lytter med er I meget velkomne til at
henvende jer

--
Per Jessen, Zurich
Let your spam stop here -- http://www.spamchek.dk

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 14-12-04 09:05

> [...]
> Nu har jeg været CyberCity kunde i 5 år uden at modtage nogen former for
> spam fordi jeg ikke oplyser min adresse til hvem som helst, det bruger

Spammere kan også finde på at gætte sig til en adresse. Jeg har f.eks en
mailadresse hos TDC (...@mail.dk). Jeg har aldrig brugt den, men den bliver
alligevel spammet; simpelthen fordi den er for nem at gætte.

> Men pludselig efter den presse meddelelse bliver min konto hos dem
> heavy spammet med alt lige fra porno til DVD film sites jeg aldrig
> har hørt om.

Spam kan komme pludseligt. Jeg har også oplevet store stigninger i
spammængden inden for meget kort tid.
Da min internet udbyder begyndte at filtrere spam fra, faldt min spammængde
fra 15-20 om dagen til 1-2 om dagen. Dvs med ca 90 %. Der er ingen som kan
garantere at al spam bliver filtreret fra, da der så ville ryge nogen
ikke-spam med.

> Gad vide om de mente at de er FOR spam og ikke IMOD ?

Er du sikker på at du ikke ville få 10 gange mere spam, hvis de ikke var
imod ? Har du mulighed for at slå Cybercitys spamfilter fra ? Så kan du jo
se om det har en effekt.

Niels Dybdahl

Fra : Palle Jensen

Dato : 28-12-04 10:14

Den 14 dec 2004 mumlede Niels Dybdahl noget i denne stil:

> [...]
> f.eks en mailadresse hos TDC (...@mail.dk). Jeg har aldrig brugt
> den, men den bliver alligevel spammet; simpelthen fordi den er

Det er jo også en teoretisk chance for at du har oprettet en E-mail
adresse som en anden har anvendt tidligere.

Jeg havde for nogle år siden: palle@image.invvalid og tænkte tit på
den stakkel der oprettede den efterfølgende

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

E-mail me? Sure. Just remove the president of the USA.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-12-04 16:45

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> crashed Echelon writing

> Gad vide om de mente at de er FOR spam og ikke IMOD ?
> Det virker bare noget videre løjerligt det lige sker nøjagtig

Der er 2 sider af en spam sag, afsendelse og modtagelse.

Hvis du gik enhver ISP efter i sømmene er ens for dem alle de er imod, som
regel med betydningen af afsendelse.

Dvs. hvis du modtager en spam meddelse med oprindelsespunkt fra CC vil de
gøre alt i deres magt for at forhindre det.

Situationen er bare den omvendte den anden vej for udbydere af email. De
filtrerer som regel ikke spam, da det er en investering at sætte op og
kræver vedligeholdelse, samt måske filtrerer forkerte information.

Så inden du brokker dig, tag lige og tjek hvor din spam egentlig kommer fra
og giv dem skylden.

--
Bjarke Andersen