Problemer med at min CC ADSL falder ud
Fra : Bal

Dato : 10-12-04 10:32

Jeg har en 2048/512Kbit CC forbindelse og bruger den med den medfølgende
ZyXEL router (hedder den ikke 650). Jeg kan fint komme på nettet men en gang
imellem falder jeg af og mister forbindelsen til f.eks. en SSH forbindelse
jeg køre hele tiden fra min PC.

Tidligere har jeg kørt TDC ADSL med en egen-konfiureret router og dér
fungerede det uden problemer - den kunne være online på min SSH i flere uger
af gangen, men på min CC, falder den ofte ud flere gange om dagen?

Jeg har ændret mine interne IP adresser fra 10-nettet til 192.168-nettet på
ZyXEL routeren, men jeg vil selvfølgelig ikke mene, at det er dét. Jeg
bruger CC's egne nameservere.

Nogen gode forslag? Jeg har ikke snakket med CC endnu, da jeg lige vil høre
om der er andre der oplever det samme?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-12-04 11:57

"Bal" <invalid@invalid.xzy> writes:

> [...]
> imellem falder jeg af og mister forbindelsen til f.eks. en SSH forbindelse

Sker der noget på den SSH-forbindelse? Eller står den bare stille?
Hvis den bare står stille, så timer den tilhørende NAT-entry på din
router ud efter et stykke tyd.

Prøv i så fald at sætte ServerAliveInterval til fx 300 i din
~/.ssh/config for den forbindelse.

--
Jacob - www.bunk.cc
To err is human, to forgive is against company policy.

Fra : Bal

Dato : 10-12-04 13:07

> [...]
> router ud efter et stykke tyd.
> Prøv i så fald at sætte ServerAliveInterval til fx 300 i din

Ja, den er aktiv. Endvidere burde den jo også time ud den gang jeg havde
TDC, hvis det var dét der var problemet. Jeg mistænker lidt DNS'en for at
være problemet, men jeg har ikke undersøgt det nok til at være sikker.

Anyway, jeg skulle bare lige høre om der var nogen der kunne vise mig lyset,
"hallooo.. du skal bare gøre sådan og sådan".

Fra : -=Madsen=-

Dato : 12-12-04 00:06

<--------------->
>Jeg mistænker lidt DNS'en for at
> være problemet, men jeg har ikke undersøgt det nok til at være sikker.
<------------------>
Lige nøjagtigt jeg havde også fejl med DNS'en, det er Zyzel's 650R som
har fejl i
firmwaren, de har sikkert ikke fået lavet en som virker 100%, jeg fik
i hvert fald byttet min zyzel router hos cc ud med en Cisco677,
og har ikke haft nogen fejl siden, nu køre det på skinder

Fra : Ukendt

Dato : 10-12-04 17:34

"Bal" <invalid@invalid.xzy> skrev i en meddelelse
> [...]
gang
> imellem falder jeg af og mister forbindelsen til f.eks. en SSH forbindelse

Havde samme problemstilling med tiscali adsl linje (samme hastighed)
havde også haft TDC hvor det kørte fint, men efter skifte til tiscali
"tabte"
den zyxel 650 forbindelsen, den smed ikke ip eller gateway til tiscali,
men efter x antal timer kunne den ikke oversætte DNS mere.
Efter en reboot af routeren kunne den igen i x antal timer.
Fik efter længere tids debat med tiscali fik jeg en cisco 677 router, den
har ikke
de samme problemer og virker upåklageligt, savner dog web interfacet på
zyxelèn.

Mvh
Thomas

Skal lige sige at jeg prøvede med den nyeste firmware til zyxelèn uden
det blev bedre....