Hvilken er den bedste browser?
Fra : Mr. Mox

Dato : 09-12-04 20:17

Hvordan måler man kvalitet af forskellige browsere, hvilken er bedst?

med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-04 20:29

On Thu, 09 Dec 2004 20:17:07 +0100, Mr. Mox wrote:

> Hvordan måler man kvalitet af forskellige browsere, hvilken er bedst?

Mozilla-familien.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-12-04 20:32

Mr. Mox wrote:

> Hvordan måler man kvalitet af forskellige browsere, hvilken er bedst?

Du kan ikke få et endegyldigt svar, for det afhænger hovedsageligt af
dine krav, dit behov og din smag.

Personligt foretrækker jeg Mozilla, men for mange almindelige brugere
vil Firefox være et bedre valg. Opera har også sine tilhængere, og
nørd-mæssigt ligger den vel et sted mellem Mozilla og Firefox. Mange vil
måske stille sig tilfreds med Internet Explorer, men det vil ofte være
fordi de ikke ved bedre.

Prøv at installere alternative browsere en uge ad gangen og se, hvilken
du bedst kan lide. Hvis du vil vide mere om Firefox og de muligheder
programmet tilbyder, kan du læse om det her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-firefox.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stop spam med filtre i Outlook Express

Fra : Carl Drud

Dato : 09-12-04 20:32

Martin Johansen [6000] wrote:

> Mozilla-familien.

Hvordan målte du?

Carl

Fra : Verner Olsen

Dato : 09-12-04 21:49

On Thu, 09 Dec 2004 20:32:29 +0100, Carl Drud
<carl.drud@myrealbox.com> wrote:

>Hvordan målte du?

Med en sikkerhedslineal??

Verner

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-12-04 13:39

On Thu, 09 Dec 2004 21:48:57 +0100, Verner Olsen wrote:

> Med en sikkerhedslineal??

Præcis

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-12-04 13:40

On Thu, 09 Dec 2004 20:32:29 +0100, Carl Drud wrote:

> Hvordan målte du?

Jeg målte ved at afprøve dem alle sammen over en længere periode og
udvælge den som fremstår som det mest "komplette" produkt, dvs. den jeg
kan lide bedst.

Det er ikke noget der kan måles :)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-12-04 12:51

Martin Johansen [6000] <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev:

>Det er ikke noget der kan måles :)

Så er det jo heller ikke noget, der kan svares generelt på.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-04 00:30

On Tue, 14 Dec 2004 11:51:13 +0000, Jesper Stocholm wrote:

> Så er det jo heller ikke noget, der kan svares generelt på.

Præcis :)

Fra : Bo Christensen

Dato : 09-12-04 21:18

Mr. Mox skrev:
> Hvordan måler man kvalitet af forskellige browsere, hvilken er bedst?

Selv om det anføres, at nedenstående ikke bør benyttes til en direkte
sammenligning, mener jeg nok, at man kan udlede en tendens:

http://secunia.dk/product/11/

http://secunia.dk/product/761/

http://secunia.dk/product/4227/

--
Mvh.
Bo

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-12-04 22:42

"Mr. Mox" <Mr.Mox@nrdc.dk> posting:

>Hvordan måler man kvalitet af forskellige browsere, hvilken er bedst?

Hvad synes du selv? Kommer an på, hvad du ser på. Funktioner.
Ydelse. Impl. af standarder. Sikkerhed. Disse og flere kunne være
noget, man kunne se på.

Personligt synes jeg, Opera vinder samlet - men det er selvfølgelig
alt efter ens vægtning; eksempelvis nægter jeg at anvende Mozilla
grundet fatware-tendenserne (mens andre måske ikke synes, det gør
noget), og FireFox/IE synes noget skrabet i forhold til Operas
muligheder. Se evt. mere herom på
http://akira.ruc.dk/~cbh/c/hvorforOpera.html

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 10-12-04 22:46

<klip> >... browsere, hvilken er bedst?
</klip>

Nu du spørger så bredt, så må jeg jo svare helt personligt, at jeg er meget
glad for FireFox....og jeg har prøvet en del andre browsere ...efter jeg
opdagede at der var andre end IE *smil*

Jeg synes det virker som om de der har lavet FF har forudset hvad jeg vil
gøre og hvordan jeg vil gøre det *G* ...og det er jo altid rart at blive
forstået....

Opera f.eks. fik mit p.. i kog dagligt, og jeg har for længst opgivet den,
jeg bruger den kun til at teste min hjemmeside af i....og det er så også
godt nok :)

Prøv dig frem :))

--
Hilsen Heidi..............med en lille ræv bag skærmen ;)
http://chocolade.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-12-04 23:33

"Heidi, Miver og Mulle's mor" <katteFJERN@DETTEpost.cybercity.dk>
posting:

>Opera f.eks. fik mit p.. i kog dagligt

Hvorfor?

Fra : Carl Drud

Dato : 15-12-04 17:55

Martin Johansen [6000] wrote:

> Præcis :)

Så er det min kæphest igen med de der evindelige Mozilla svar

Dit svar "Mozilla-familien." uden øvrige kommentarer er jo så ikke meget
bevendt. <news:pan.2004.12.09.19.28.46.658108@for.contactinfo>

Carl

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-04 22:36

On Wed, 15 Dec 2004 17:55:08 +0100, Carl Drud wrote:

> Så er det min kæphest igen med de der evindelige Mozilla svar

Jep!

> Dit svar "Mozilla-familien." uden øvrige kommentarer er jo så ikke meget
> bevendt. <news:pan.2004.12.09.19.28.46.658108@for.contactinfo>

Man skulle tro du havde en watch-feature på mig :)

Anyhow jeg svarede jo sådan set bare meget kort og præcist. Er det noget
vi skal tærske langhalm på eller skal vi bare lade det være hvor det er? :)

Fra : Carl Drud

Dato : 16-12-04 01:16

Martin Johansen [6000] wrote:

> Man skulle tro du havde en watch-feature på mig :)

Jeg har en "Mozilla svar" watch.

> Anyhow jeg svarede jo sådan set bare meget kort og præcist. Er det noget
> vi skal tærske langhalm på eller skal vi bare lade det være hvor det er? :)

For min skyld behøves det ikke.

Carl