Browser
stl_s 3840
arlet 2470
FF og digital signatur - jeg er forvirret
Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 00:10

Skulle installere digital signatur i FF, og troede, at jeg blot kunne
hente den én gang til hos TDC.
Dette kunne jeg ikke, og fik oplyst, at til FF skulle jeg bestille en ny i
Java version. *)
Denne hentede jeg så i dag i form af en pkcs12 file, som så skulle
importeres i FF.
Her synes jeg ikke, at TDC's vejledning for Mozilla stemmer helt.
Men via Tools -> Options -> Advanced -> Manage Certificates lykkedes det.
Men men, ved afprøvning hos f.eks. E-Boks og OIS.dk, logges der på
perfekt, men _uden_ afkrævning af password .
Hvad kan jeg have gjort galt?

*) Mon denne oplysning var rigtig?
Nu legede jeg lige lidt med min anden PC, hvor jeg fra IE6 exporterede min
gamle signatur i PKCS12.
Derefter importerede jeg den i FF, og dette virkede også - men med samme
sikkerhedsbrist som nævnt ovenfor.
(Begge signaturer er standard flex).

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : "reg

Dato : 08-12-04 16:19

snabela punktum wrote:
> perfekt, men _uden_ afkrævning af password .
> Hvad kan jeg have gjort galt?

Du skal angive en "Hovedadgangskode" under "Privatliv - Gemte kodeord"

reg

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-04 22:36

Den 08/12-2004 klokken 16:18, skrev
"reg <\"reggol\"@" <"-remove->
i <41b71b52$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Du skal angive en "Hovedadgangskode" under "Privatliv - Gemte kodeord"

Tusind tak. Den havde jeg overset.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-04 05:52

On Wed, 08 Dec 2004 00:10:14 +0100, wrote:

> Men men, ved afprøvning hos f.eks. E-Boks og OIS.dk, logges der på
> perfekt, men _uden_ afkrævning af password .

Nice!

> Hvad kan jeg have gjort
> galt?

Øhh intet? Det er jo netop essensen i det.. intet password!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-12-04 11:47

Martin Johansen [6000] wrote:

> Nice!

Men vel ikke så smart, hvis andre har adgang til den, eller hvis den
bliver stjålet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få tastaturet til at lyde som en gammel skrivemaskine

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-04 16:47

On Thu, 09 Dec 2004 11:47:00 +0100, Kim Ludvigsen wrote:

> Men vel ikke så smart, hvis andre har adgang til den, eller hvis den
> bliver stjålet.

Der er jo masterpasswordet som altid skal indtastes ved import så det
burde ikke være noget problem.

Det fede med digitalsignatur er IMHO at jeg kan komme på eboks, toldskat
osv. uden at taste password.

Hvis jeg skal taste password hver gang så kan jeg lige så godt undvære
og taste det normale password der kræves.

Fra : \"reggol\"@ operamai~

Dato : 09-12-04 17:53

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg skal taste password hver gang så kan jeg lige så godt undvære
> og taste det normale password der kræves.

Måske du har misforstået noget:
http://www.digitalsignatur.dk

reg

Fra : Martin Johansen [600~