Hvad er DDR SDram
Fra : Malthe Sunesen

Dato : 12-12-04 09:43

Hej gruppe!
Jeg har på EDBpriser.dk stødt på en bærbar computer der har fanget min
interesse. Men jeg er kommet lidt i tvivl efter at have set, at der
står <256 MB DDR SDram>. Men hvad betyder det? Får men SDram med lidt
DDR-funktion med, eller er det DDRram med SDfunktion?

Malthe Sunesen

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-12-04 10:24

"Malthe Sunesen" <malthe5@hotmail.com> skrev i en
meddelelse
> [...]
> hvad betyder det? Får men SDram med lidt DDR-funktion
> med, eller er det DDRram med SDfunktion?

Det er bare DDR ram.. DDR ram er også SD ram.

- Martin

Fra : Anders Lund

Dato : 12-12-04 10:16

Malthe Sunesen wrote:

> [...]
> står <256 MB DDR SDram>. Men hvad betyder det? Får men SDram med lidt
> DDR-funktion med, eller er det DDRram med SDfunktion?

DDR-RAM er SD-RAM... også kaldet DDR SDRAM. :) Vi nøjes normalt bare med
at kalde det for DDR RAM.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 12-12-04 17:10

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> DDR-RAM er SD-RAM... også kaldet DDR SDRAM. :) Vi nøjes normalt bare med
> at kalde det for DDR RAM.

Jeg troede ellers, at SDram og DDRram var to forskellige ting. Men tak for
svarene alle sammen, hjalp meget.

Malthe Sunesen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 11:05

Malthe Sunesen wrote:

> DDR-funktion med, eller er det DDRram med SDfunktion?

Der anvendes to typer SD-RAM idag. SDR SD-RAM og DDR SD-RAM. SDR står
for Single Data Rate, DDR står for Double Data Rate.

Jesper G. Poulsen