Er "AVerTV 2.0 Plus" mono eller stereo?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-12-04 14:29

Hej i gruppen!

Jeg har lige købt mig en ekstern USB TV-tuner model "AVerTV 2.0 Plus"
fra Avermedia og håber på at en af Jer osse har sådan en.
Det er en lille smart tingest synes jeg, men jeg undrer mig over, at
jeg ikke kan modtage tv-lyden i stereo. Kan det passe at det er en
mono-model?!
Jeg kan ikke finde ud af noget om det på deres hjemmeside (som i
øvrigt ikke fungerer særlig godt for tiden).

Når jeg kører et signal fra min video igennem dimsen kommer der
stereolyd til pc'en, men altså ikke når jeg ser tv.
Ligeledes mangler jeg ttv-muligheden, men den er nu ikke så vigtig, og
er heller ikke nævnt andre steder end på fjernbetjeningen.

Kan en af jer hjælpe mig videre?

--
Hilsen Jakob

Fra : Søren Christensen

Dato : 10-12-04 15:36

"Jakob Griffel (slet U24TR)" <jakob_griffel@U24TRhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:11026855320.335926279499294@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Ligeledes mangler jeg ttv-muligheden, men den er nu ikke så vigtig, og
> er heller ikke nævnt andre steder end på fjernbetjeningen.

Mange Tv tunere til pc'en har mulighed for at optage i stereo via video
indgangen men de har ikke
Nicam decoder så de kan optage i stereo når det Tv.

Venligst

Fra : Jakob Griffel

Dato : 10-12-04 16:09

>Mange Tv tunere til pc'en har
>mulighed for at optage i stereo via video
>indgangen men de har ikke
>Nicam decoder så de kan optage i
>stereo når det Tv.

Det er korrekt, men jeg kan ikke finde nogen data vedr. min model.
Ihvertfald ikke andet, end at der ikke er nævnt stereo. - Men mono
er heller ikke...
Havde et Hauppauge WinTV 2Go interne kort før - dét kunne både A2
og Nicam - og TTV.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-04 20:00

Jakob Griffel wrote:

> Havde et Hauppauge WinTV 2Go interne kort før - dét kunne både A2
> og Nicam - og TTV.

Hvorfor skiftede du?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jakob G.

Dato : 10-12-04 22:12

> Hvorfor skiftede du?

Fordi jeg har købt mig en Dell, og så bestilte jeg det hos dem når jeg nu
var i gang. "Så passer det nok godt sammen", tænkte jeg.
Jeg synes ikke så meget om Hauppauge'en rent betjeningsmæssigt - og
optagemæssigt.
Og så kan den åbenbart kun gemme i MPEG1.
Men hvis den nye kun er i mono (det kan jeg ikke helt få til at passe når de
reklamerer med optagelser i DVD-kvalitet osv.) så må jeg jo se hvilken jeg
beholder i sidste ende.

Kan man forresten kun betjene et TV-kort med leverandørens software, eller
kan man vælge en anden hvis man vil?

--
Hilsen Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-12-04 11:24

Jakob G. wrote:

> Kan man forresten kun betjene et TV-kort med leverandørens software,
> eller kan man vælge en anden hvis man vil?

Det findes alternativ siftware - jeg har ikke haft videre held med det.

Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 11-12-04 14:35

Intervideos produkter er nok det bedste bud... De optager som standard i
Mpeg2 ved hjælp af CPU´en ressourcer...

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 11-12-04 14:38

Ja, det er rigtigt at mange tv kort ikke har en indbygget nicam stereo
decoder, og det SKAL de ha´ før det er sjovt !!

Havde en Aver Media TV Phone kort i 48 timer engang, der reklamere med
stereo, men det var SAP standard, og ikke Nicam, så det røg tilbage igen...
Hauppauge synes jeg generelt godt om, men softwaren er ikke helt tidsvarende
mere desværre...

Har et Asus kort nu, med microsoft sertificerede drivere... Og jeg kører med
Intervideo WIN DVD recorder version 5

--
Email: giant [AT] post.cybercity [DOT] dk

Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-12-04 21:30

> Har et Asus kort nu, med microsoft sertificerede drivere... Og jeg kører
> med Intervideo WIN DVD recorder version 5

Har du et link?

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob Griffel

Dato : 12-12-04 21:37

> Ja, det er rigtigt at mange tv kort ikke har en indbygget nicam stereo
> decoder, og det SKAL de ha´ før det er sjovt !!

Nøjagtig min pointe - specielt når de reklamerer med DVD-kvalitet. Så må det
jo osse indbefatte lydsiden, synes jeg jo...

--
Hilsen Jakob