Gigabyte bundkort
Fra : Per Nielsen

Dato : 10-12-04 13:35

En ven har problemer med en Packard Bell computer. Kræver formatering og
reinstallation af WinXP Pro. Er der noget jeg skal være opmærksom på i
forbindelse med specielle drivere? Efter hvad jeg har kunnet aflæse på
bundkortet skulle det være et Gigabyte GA-8s648FXM2 rev. 1.1. Ser også ud
til at være SiS-chipset.

Kan man bare formatere og installere WinXP. Skal der specielle drivere til
ligesom f.eks. nForce og VIA kræver det? Hvis ja, hvor finder jeg lige det
til dette bundkort? Har søgt på google, men kunne ikke rigtigt finde noget.

Fra : Bo

Dato : 10-12-04 15:06

> [...]
> ligesom f.eks. nForce og VIA kræver det? Hvis ja, hvor finder jeg lige det
> til dette bundkort? Har søgt på google, men kunne ikke rigtigt finde

Ved ikke om de behøves men SiS drivere kan hentes på
http://download.sis.com/ Kan ikke forestille mig at du skal have specielle
fra Gigabyte selv.

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-12-04 15:28

Bo wrote:
> Ved ikke om de behøves men SiS drivere kan hentes på
> http://download.sis.com/ Kan ikke forestille mig at du skal have
> specielle fra Gigabyte selv.

Jeg går ud fra at jeg skal vælge Chipset software. Skal jeg derefter
downloade og installere alle 4 drivers (til WinXP)?

SATA & RAID
AGP (GART) Driver
IDE Driver
Other AGP & IDE Drivers

Sorry, det er første gang jeg roder med SiS-chipset Hvis nogen kendte
det pågældende bundkort (eller havde et godt link), ville det være til stor
hjælp. Eller leverer WinXP (slipstreamed SP2) de nødvendige drivere?

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 10-12-04 15:13

On Fri, 10 Dec 2004 13:34:58 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

> [...]
>til dette bundkort? Har søgt på google, men kunne ikke rigtigt finde noget.

http://www.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GA-8S648FXM.htm

er det nærmeste jeg kan komme det.

Der er de første 30 Mb at downloade !

Proceduren er normalt således, at man blot installerer windows xp
først. Dernæst supplerer med de drivere:

(ata ville jeg eventuelt udelade)

i rækkefølgen: chipset, audio, lan, usb2

eventuelt med reboot imellem hver.

mvh

John

Fra : Per Nielsen

Dato : 10-12-04 16:31

JK (at mail dot dk) wrote:
> http://www.giga-byte.com/Motherboard/Support/Driver/Driver_GA-8S648FXM.htm

Kanon

> Proceduren er normalt således, at man blot installerer windows xp
> først. Dernæst supplerer med de drivere:
>
> (ata ville jeg eventuelt udelade)

Microsoft's kører normalt bedre, eller? Har du nogle personlige erfaringer?

> i rækkefølgen: chipset, audio, lan, usb2
> eventuelt med reboot imellem hver.

Det er noteret. Takker mange gange...

Fra : JK

Dato : 11-12-04 10:41

On Fri, 10 Dec 2004 16:30:39 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

>Kanon

>Microsoft's kører normalt bedre, eller? Har du nogle personlige erfaringer?

Ja, det kunne man formode.

Nej, jeg roder ikke meget med Sis.

Men var da uheldig med en ECS computer, hvor installation af et
webkamera fuldstændig smadrede windows, uden at det kunne reetableres
(F8). Logitech usb webkamera.

mvh

John

Fra : Per Nielsen