Digitale diktafoner / MP3-optagere
Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-12-04 00:49

Hejsa.

Jeg er på jagt efter en digital diktafon (eller evt. MP3-optager med
diktafon-funktion). Krav/ønsker er:

- Skal være dagligt arbejdsredskab for brugerne (altså god kvalitet og
let at betjene).

- Skal kunne optage møder/gruppesamtaler med flere personer.

- Optagelse i et udbredt komprimeret format (gerne MP3).

- USB-interface med standard-stik, så special-ledninger ikke bliver væk.

- Overførsel til Windows XP uden special-software (f.eks. ved at
diktafonen fungerer som Flash-disk, hvor filerne kan kopieres til
computeren).

De fleste MP3-afspillere/optagere kan opfylde de sidste krav, og
professionelle diktafoner kan opfylde de første - men jeg har svært ved
at finde noget, som klarer det hele.

Forslag modtages med tak.

M.v.h.

Jonathan

p.s. Bemærk x-post mellem dk.teknik.lyd og dk.edb.hardware.

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Mads Breddam

Dato : 09-12-04 13:22

> De fleste MP3-afspillere/optagere kan opfylde de sidste krav, og
> professionelle diktafoner kan opfylde de første - men jeg har svært ved
> at finde noget, som klarer det hele.

Nu har jeg ikke erfaring med "professionelle diktafoner", men min iRiver
iH140 klarer alle kravene i min verden. Den interne mikrofon fungerer
glimrende, men man kan også sætte en ekstern til, hvis man foretrækker
dette.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : jacob K

Dato : 12-12-04 02:17

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg er på jagt efter en digital diktafon (eller evt. MP3-optager med
> diktafon-funktion). Krav/ønsker er:
<snip>

hej
jeg ejer en muvo2 4gb med fjernbetjening, i fjernbetjeningen er der
indbygget mikrofon, og jeg har brugt den til at optage møder/samtaler i
forbindelse med speciale, der var op til 5-6 deltagere og det foregik ved at
smide mikrofonen midt på bordet.
lydkvaliteten er ikke fantastisk - den gemmer som *.wav, i en komprimering
der giver ca 30Mb til 45 minutter. det er sammenligneligt med tlf.kvalitet.
i mit tilfælde var det klart anvendeligt. men jeg ville ikke engang gide at
overveje at lave en bootlegkoncert med den.
teknisk set er den meget nem at anvende - den har tre funktioner, musik
radio og optagelse, vælger man det sidste går den automatisk igang med at
optage og gemmer selv når man slukker (maks ti timer i en optagelse)
men køb hvad du finder rimeligt over nettet, test den og returner den hvis
du ikke er tilfreds...
god weekend
Jacob
--
fjern/remove fjern

------

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-12-04 12:39

Jonathan Stein wrote:

> Jeg er på jagt efter en digital diktafon (eller evt. MP3-optager med
> diktafon-funktion).

Tak for jeres input - jeg tager en tur og kigger på MP3-optagere.

Hvis der skulle komme flere indlæg, må I meget gerne sende en CC til
min e-mail, da jeg normalt ikke følger disse grupper.

M.v.h.

Jonathan