Drev mangler...
Fra : Adam Løwert

Dato : 07-12-04 23:03

Hej!
Jeg har skrevet tidligere, men fik desværre ikke løst mit problem, så jeg
forsøger igen...

Problemet er at hverken mit cd-rom eller mit dvd-drev fungerer eller er
synligt i stifinderen. Jeg har været inde i BIOS og sat den secondære IDE
channel til auto, men det skete der ikke noget ved...

Nogle bud på hvad der kan være galt og hvad jeg skal gøre?

Tak!

*Adam

Fra : Per Nielsen

Dato : 08-12-04 07:51

Adam Løwert wrote:
> Problemet er at hverken mit cd-rom eller mit dvd-drev fungerer eller
> er synligt i stifinderen. Jeg har været inde i BIOS og sat den
> secondære IDE channel til auto, men det skete der ikke noget ved...

Har du mulighed for at forsøge med drevene på primær controller? Prøvet
andre kabler?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 08-12-04 09:59

> Jeg har skrevet tidligere, men fik desværre ikke løst mit problem, så
> jeg forsøger igen...

Hej Adam

Hvis de sidder på samme kabel, har du så sat den ene master og den anden til
slave?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Mort1

Dato : 08-12-04 15:03

"Adam Løwert" <adam4real@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> channel til auto, men det skete der ikke noget ved...
>
> Nogle bud på hvad der kan være galt og hvad jeg skal gøre?

Jeg har været ude for noget tilsvarende og fik fra PC leverandøren at vide
at det eneste der ville hjælpe var reinstallation af maskinen, det gjorde
jeg så - og det hjalp, men det er jo et h....... arbejde, så en nemmere
løsning ville vel være at foretrække.

Bruger PC'en en masse tid til at lede efter drevene ved opstart?

Mvh
Mort1

Fra : Anders F

Dato : 08-12-04 19:23

"Mort1" <sletmortensens@fjernmail.dk> wrote in message

> [...]
> at det eneste der ville hjælpe var reinstallation af maskinen, det gjorde
> jeg så - og det hjalp, men det er jo et h....... arbejde, så en nemmere

Ja, i første omgang skal BIOS'en jo finde den... Hvis den ikke gør det:
1. Check at IDE-kanalerne er enablet i BIOS. Sæt dem evt. til forceret PIO.
2. Check at kablerne (støm/IDE) sidder rigtigt.
3. Check at master/slave jumpere sidder rigtigt. Forsøg evt. med hvert
enkelt drev alene på IDE'en (evt. den primære) - gerne med et kabel der
virker

/A

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 08-12-04 17:48

Adam Løwert skrev:
> [...]
> secondære IDE channel til auto, men det skete der ikke noget ved...
>
> Nogle bud på hvad der kan være galt og hvad jeg skal gøre?

Jeg har hørt om problemets opståen i forbindelse med installation af et
brænderprogram. Hvilket et kan jeg ikke huske. Løsningen var at fjerne
programmet igen.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Khawk

Dato : 11-12-04 07:31

> [...]
> channel til auto, men det skete der ikke noget ved...
>
> Nogle bud på hvad der kan være galt og hvad jeg skal gøre?

Det kan være at du kan løse problemet ved at fjerne IDE-controlleren inde i
enhedshåndtering og lade windows finde denne igen.

mvh

Kim