kattemad-hvad skal jeg købe.???
Fra : mogens nielsen

Dato : 07-12-04 12:04

Med venlig hilsen
mogens nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar
det ene øjeblik for jeg at vide at jeg er helt til grin når jeg køber
det dyre tørkost, for det billige fra netto er lige så godt. det andet
øjeblik for jeg at vide at det billige kattemad er det rene gift for
katten og at det på længer sigt giver den, denne her forfærdelige sygdom
som for især hankatte gør at de ikke kan tisse.
ja noglegange er der store undersøgelser som vise i tv eller sendes i
radioen som sætter tvilv om de dyre produkters kvalitet.
jeg køber science plan med kylling som deres primær foder, nogle gange
for de en af de små poser whiskas kyling & lever i sovs (de er vilde med
det) andre gange en dåse tun i vand (de er vilde med det)
de har altid adgang til tørfodert og spiser mange gange (ganske lidt ad
gangen) i løbet af dagen, gerne samtidig og af samme skål.
jeg håber at det er det rigtige jeg gør. med venlig hilsem okbeat

Fra : Camilla Baird

Dato : 07-12-04 12:23

mogens nielsen wrote:
> [...]
> gangen) i løbet af dagen, gerne samtidig og af samme skål.
> jeg håber at det er det rigtige jeg gør. med venlig hilsem okbeat

Det lyder, som om du har en meget fornuftig holdning til fodring af dine
katte. Du bruger et godt og lødigt foder som grundfoder og giver
lækkerbidder af andre ting - jeg er sikker på, at dine katte er sunde,
raske og glade for din omsorg.
mvh Camilla

Fra : Tournesol

Dato : 07-12-04 14:09

Hejsa

på Tænk og tests hjemmeside kan du se en samlining af forskelige foder
produkter til katte så kan du selv bedømme havd der godt og havd der er
skidt.

Link http://www.taenk.dk/tt/2004/tt43/kattefoder/skema/

du lyder nu til at have valgt noget godt for dine katte

Knus Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 07-12-04 21:58

Tournesol wrote:
> [...]
>
> Link http://www.taenk.dk/tt/2004/tt43/kattefoder/skema/
>
> du lyder nu til at have valgt noget godt for dine katte

Tak for linket.

Er der nogen som har gode tips til, hvor man kan købe god kattemad - og
kattegrus billigst muligt?
Vi har i alt 10 katte, så der er meget at spare, hvis man f.eks. kunne
bestille det til en bedre pris via internettet.

Nogle af kattene har haft en del dårlig mave, som er væk nu, hvor de får
Precept, men det er også dyrt i det byggemarked, hvor jeg har købt det.
Vi bor i Nordvestjylland.

Kattegrus bruger vi selvfølgelig meget af, og det svinger godt nok også
i pris, men jeg tror, vi giver for meget for det.

vh
Bjarne

Fra : Denise

Dato : 07-12-04 22:23

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:

> [...]
>
> Kattegrus bruger vi selvfølgelig meget af, og det svinger godt nok
> også i pris, men jeg tror, vi giver for meget for det.

Hej
Både mad og kattesand kan du købe billigt på www.zooplus.de. Prøv og se på
deres hjemmeside, både mht priser og udvalg.

--
Hilsen Denise

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 08-12-04 06:42

Denise wrote:

> [...]
> Både mad og kattesand kan du købe billigt på www.zooplus.de. Prøv og se på
> deres hjemmeside, både mht priser og udvalg.

Tak for hjælpen.
Det prøver jeg!

vh
Bjarne

Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 08-12-04 10:37

du kan også prøve. www.oliwers.dk 15kg foder 499 (incl. forsendelse og
moms). lige til døren. desværre er de ikke med i testen, men den skulle
være god og vores kat er vild med det. Men du kan jo selv undersøge det
og se hva du syntes.

Med venlig hilsen
Maria og Benny Lauritzen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Maria og Benny Lauri~

Dato : 08-12-04 10:59

undskyld www.olivers.dk

Med venlig hilsen
Maria og Benny Lauritzen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : fam. Ager

Dato : 07-12-04 16:13

"mogens nielsen" <mogens.nielsenKATTE@BAKKEjojo.telelet.dk> skrev i en
meddelelse news:41b58e0972e63@nerdgirl.dk...

> [...]
> gangen) i løbet af dagen, gerne samtidig og af samme skål.
> jeg håber at det er det rigtige jeg gør. med venlig hilsem okbeat

Hej!

Jeg fodrer med iams adult, og misserne (ragdoll`s) trives meget fint på det.
har dog i en periode da jeg fik nr. 2 mis, fodret med RC da han fik det der
hvor han kom fra..., men jeg skrottede det hurtigt, da jeg ikke var tilfreds
med det, og vendte tilbage til Iams.
mine får også tun, lidt rå kylling og det nyeste hit er når manden i huset
har fået fangst i en musefælde, så får de den at lege med og senere
fortæring... (ikke for sarte sjæle..) men de synes helt klart at det er
kanon sjovt!.

Mvh. marie

Fra : JytteJ

Dato : 07-12-04 22:16

> [...]
> gangen) i løbet af dagen, gerne samtidig og af samme skål.
> jeg håber at det er det rigtige jeg gør. med venlig hilsem okbeat

hej mogens.
prøv at læse dette www.taenk.dk/test/alle/kattemad. Det er en test tænk har
lavet over forskellige foder. Man må jo så gå ud fra at tænk ikke har nogle
øk. interesser i at anbefale det ene frem for det andet.
Der står også en hel del andet omkring foder til katte.

Vh.
JytteJ

Fra : Jynis

Dato : 08-12-04 07:57

> [...]
> øk. interesser i at anbefale det ene frem for det andet.
> Der står også en hel del andet omkring foder til katte.

Hej allemissevenner
Det er meget interresant med en sådan test , men er der nogen der ligger
inde med en liste over hvor mange forskellige mærker kattemad , der er på
det Danske marked. Hvor mange der har samme indhold . men bare forskellige
mavne. Både opreklamerede og ikke opreklamerede .Jeg har kenskab til 2
varenavne ,hvor varen er den samme , men prisen gør en forskel.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Pia Nave

Dato : 08-12-04 22:05

Jynis wrote:

> Jeg har kenskab til 2 varenavne ,hvor varen er den samme,
> men prisen gør en forskel.

Rigtig rar oplysning. Især hvis du også fortalte navnene på disse 2
varer

Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Jynis

Dato : 09-12-04 08:20

"Pia Nave" <pia@nave.dk> skrev i en meddelelse

> Rigtig rar oplysning. Især hvis du også fortalte navnene på disse 2
> varer
>

> Mvh. Pia og 4-kløveret

Hej Pia
Jeg vil nu ikke komme med navne på produkterne, men jeg har handlet med
begge varemærker indtil jeg fandt ud af at de var identiske. Derefter
handler jeg med den billigste.Andet ville jo være at snyde kunderne.
Det kunne være meget interresant at lave en liste over alle mærker
kattefoder i Danmark. Sammenligne deklarationerne og se hvilke fabrikker der
laver produkterne. Det kan faktisk godt være foder der er lavet efter
samme resept på samme fabrik , der kommer ud til dyrlæger i deres
indpakning til deres pris , som også sælges under andet navn og i anden
indpakning til en anden pris.
Priserne på varene viser ikke altid hvilken kvalitet varen er . En stor del
kan være store annonce omkostninger. Ligesom der er stor forskel på hvor
meget avavce der er på varene.
Tænk og test har lavet en god undersøgelse , men der er mange flere mærker
på markedet
Det er selfølgedig bare nogle tanker jeg har gjort min efter at have haft 2
ens vare i butikken med hver sin indpakning og til hver sin pris.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Christina Qvottrup L~

Dato : 10-12-04 08:18

> [...]
> Det er selfølgedig bare nogle tanker jeg har gjort min efter at have haft 2
> ens vare i butikken med hver sin indpakning og til hver sin pris.

Det kan godt være at der i indholdsfortegnelsen står det samme...Men det
vigtige i foder er hvor f.eks. protein kilden kommer fra..Om det er fra
næb/klør eller fra "rigtigt" kød...Det skulle bla. være forskellen på
dyrt og billigt katte foder..
Jeg bruger kun Precription Diet fra dyrlægen og det er et rigtig godt
foder..men ja dyrt.
Mht. tænk´s test, finder jeg det lidt mærkeligt at det var en dyrlæge
der normalt har med genitik at gøre der skulle stå for testen...hvorfor
ikke en der har med ernæring at gøre normalt...
Forskellen på dyrt/billigt foder kan bla. ses på pelsen, enda ganske
hurtigt..
Jeg købte en kat der fik "bilka" foder..efter 14 dage på mit var pelsen
helt blank og flot..ikke som da han kom tør og mat...Jeg er af den
overbevisning at du får hvad du betaler for....
Mht. olivers, så giver de 15% rabat hvis man forudbetaler sit foder og
10% ekstra i opdrætter rabat og yderligere rabat hvis man tager x antal
poser...Det kan faktisk være et yderst økonomisk foder, og det er
bestemt også et godt og lødigt produkt...

Med venlig hilsen
Christina Qvottrup Lorentzen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jynis

Dato : 10-12-04 10:47

"Christina Qvottrup Lorentzen" <qvottrupKATTE@BAKKEe-mail.dk> skrev i en
meddelelse news:41b94d93d5ee5@nerdgirl.dk...

> [...]
> poser...Det kan faktisk være et yderst økonomisk foder, og det er
> bestemt også et godt og lødigt produkt...

Hej Christina
Jeg kan kun give dig ret . der er stor forskel på foder og priser. Også med
tænk og test . det er nok meget svært at finde en person der kan og er 100 %
uvildig.
Jeg synes nu stadig det er tankevækkende at et foder sælges i to forskellige
indpakninger og til to forskellige priser. Det vil vel også være mærkelig
,hvis det skulle være et enestående tilfælde.
Hvilken vished er der for at kunne finde ud af hvor kødprodukterne i foderet
kommer fra på slagtedyret ? Der står jo dyrlæger og agronomer osv. bag alt
dyrefoder. Det er i sandhed en kæmpe jungle, derfor kunne det være meget
interesant at kunne finde en liste eller at lave en liste over alt
kattefoder der bliver forhandlet i Danmark.Måske der slet ikke er så mange
slags . men bare mange navne.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-12-04 11:44

Jytte skrev
<Jeg synes nu stadig det er tankevækkende at et foder sælges i to
forskellige indpakninger og til to forskellige priser. Det vil vel også være
mærkelig ,hvis det skulle være et enestående tilfælde >

Hej Jytte

Det er ikke så sjældent at man falder over det, nu kan
min trætte hjerne ikke lige huske hvordan de forskellige
supermarkedskæder hører sammen, men i deres discountbutikker finder man ofte
et produkt som er identisk, men i anden emballage i forhold til deres ikke-
discountbutikker, og det gælder ikke kun kattemad, men mange forskellige
produkter.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***