en halv nyhed om hunde og fyrværkeri
Fra : BettinaP

Dato : 07-12-04 13:13

Uden at kunne huske navnet har jeg lige læst i mit hundeblad, at der er
udviklet et produkt der er rigtig effektivt til at berolige hunde der er
angste pga. for eksempel fyrværkeri
Det er noget med, at det udsender et hormon der gør hundende mindre urolige
og det er efter sigende ret effektivt.
Årh hvor irriterende at jeg ikke kan huske hvad det hedder, men til dem hvis
hunde lider meget, er det måske værd at spørge hos dyrlægen (?)

BettinaP

Fra : Jimmy

Dato : 07-12-04 13:20

"BettinaP" <bep@bep.dk> wrote in message
> Uden at kunne huske navnet har jeg lige læst i mit hundeblad, at der er
> udviklet et produkt der er rigtig effektivt til at berolige hunde der er
> angste pga. for eksempel fyrværkeri

Vi har købt Baldrian hos Matas hvis det skulle gå galt.
Det er naturprodukt og er i min verden mere betryggende end at pumpe hunden
med hormoner.

Mvh
Jimmy

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 07-12-04 13:23

"Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vi har købt Baldrian hos Matas hvis det skulle gå galt.
> Det er naturprodukt og er i min verden mere betryggende end at pumpe

Jeg har også brugt Baldrian ved Nytårstid til mine hunde og med godt
resultat

hilsen Pia

Fra : Bent

Dato : 07-12-04 15:08

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Jimmy" <bla@bla.bla> skrev i en meddelelse

> hunden

Hej Bettina,

Var dine hunde MEGET bange når fyrværkeriet bragede ?
Min hund ryster vildt bare det er tordenvejr.

mvh / Bent

Fra : BettinaP

Dato : 08-12-04 09:19

"Bent" <belomo@webspeed.dk.FJERN> wrote in message

> Hej Bettina,
>
> Var dine hunde MEGET bange når fyrværkeriet bragede ?
> Min hund ryster vildt bare det er tordenvejr.
>
> mvh / Bent

hej Bent

jeg er så heldig at have en hund der er fløjtende ligeglad med fyrværkeri,
hun kigger op nogen gange hvis der kommer en raket susende, men det er vist
mest for lige at checke hvad den der wush-lyd lige er for noget...og så
tuller hun videre
men jeg ved jo at mange døjer med problemet, så hvis feromoner ku hjælpe, så
er det da en mulighed
kender godt baldrian, det har jeg selv haft meget glæde af når jeg har haft
søvnproblemer

BettinaP

Fra : Per, Odense

Dato : 07-12-04 15:10

"Jimmy" <bla@bla.bla> wrote in message

> [...]
>
> Vi har købt Baldrian hos Matas hvis det skulle gå galt.
> Det er naturprodukt og er i min verden mere betryggende end at pumpe

Mon ikke der tænkes på en indretning der udsender feromoner (duftstoffer) og
ikke på at pumpe hunden med hormoner. Noget med at det lugter som at være
hjemme hos "mor", og derfor virker beroligende.

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=418/sprog=1/item=yes/

--
MVH Per

Fra : BettinaP

Dato : 08-12-04 09:40

"Per, Odense" <per@mailbox.dk> wrote in message
> [...]
> ikke på at pumpe hunden med hormoner. Noget med at det lugter som at være
> hjemme hos "mor", og derfor virker beroligende.

Præcis! det var det de hed. Og så vidt jeg ved er feromoner også

noget der bliver udskilt helt naturligt af os alle sammen, her der giver

man bare hunden en "ekstra" dosis i dens omgivelser, da det åbenbart

har den ønskede virkning for mange hunde og så vidt jeg forstod ikke nogen

bivirkninger

det har skam ikke noget at gøre med at pumpe hunden fuld af

hormoner, det kunne jeg ikke drømme om at anbefale nogen

BettinaP

Fra : Peter Andersen

Dato : 10-12-04 00:14

> det har skam ikke noget at gøre med at pumpe hunden fuld af
>
> hormoner, det kunne jeg ikke drømme om at anbefale nogen

Hvorfor ikke????

for så skal vi da ha stoppet p-piller i en fart

MVH
Peter

Fra : BettinaP

Dato : 10-12-04 12:50

"Peter Andersen" <nospam@nospam.dk> wrote in message

> "BettinaP" <bep@bep.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke????
>
> for så skal vi da ha stoppet p-piller i en fart
>
> MVH
> Peter

hehe, good point, men jeg tror nu nok der findes andre og mere
hensigtsmæssige løsninger til lige fyrværkeriproblemet
der findes selvfølgelig også andre løsninger til hvalpe-problemet, men de
har nogenlunde lige så mange "bivirkninger" som p-piller, så der er valget
knap så enkelt

bettinaP

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-12-04 15:11

"BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> hunde lider meget, er det måske værd at spørge hos dyrlægen (?)

Hej
Mon ikke du tænker på dette:
http://www.anivet.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=150

Hilsen Vibeke

---

Fra : Hans B.

Dato : 07-12-04 17:39

> urolige
> hvis

Hej

Det er sikkert D.A.P.
Jeg har testet det på et minutiøst plan med Victor som er meget bange. Jeg
skal ikke udelukke at nogke hunde har efgfekt af det, men Victor havde ikke!
Men jeg ved der er mange der er glade for det, og det skal da prøves.

Mvh

Hans

Fra : Hansen

Dato : 07-12-04 20:39

Hej NG

Lige et par spørgsmål ang. Baldrian fra Matas.
Jeg har en hund på 9år ca 30kg ,som er MEGET bange for fyrværkeri.
Hvor meget/mange piller må han få , og evt. hvornår skal han have pillerne
??

Hansen