søger hjælp til lydløs pumpe
Fra : Morten Lindegren

Dato : 07-12-04 12:14

Hej, jeg søger en cirkuylationspumpe, ikke til nedsænkning, den skal være på
min 400l i timen.
jeg har selvfølgeligt fundet massevis, men da selve punpen kommer til at stå
ca 1 meter fra min seng skal den være lydløs, og jeg er på herrens mark mht.
støj, jeg håber på et par gode tips

Fra : Mikkel Munk

Dato : 07-12-04 12:30

Om du kan finde en helt lydløs pumpe tvivler jeg på, men Eheim laver nogle
meget støjsvage pumper. Selv bruger jeg Eheim powerheads og dem kan man
faktisk slet ikke høre - jeg er godt tilfreds, i hvert fald!

Mikkel

Fra : Fessor

Dato : 06-12-04 14:46

"Morten Lindegren" <ph1@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, jeg søger en cirkuylationspumpe, ikke til nedsænkning, den skal være
> på min 400l i timen.

Jeg går ud fra at det er en spandpumpe du mener, og jeg vil som Mikkel
anbefale en Eheim da de er rimeligt støjsvage, hvis du har plads kan du
placere den i sådan en tønde af flamingo som bruges til kartofler og så lave
to huller til slangerne, det kan også dæmpe meget af lyden ved jeg af
erfaring..
MVH
Claus

Fra : Morten Lindegren

Dato : 07-12-04 17:27

jeg ved godt at det er en akvarie gruppe, men pumpen er til køling af min
pc, så det skal ikke være til nedsænkning i vand, den skal i en mikro pc, og
sættes op indvendig i et gummiophæng, men jeg leder efter folk med erfaring
med de forskellige mærker og modeller, og det er ALTID akvarie pumper der
bliver brugt, derfor spørger jeg eksperterne, akvariefolket

Fra : Mikkel Munk

Dato : 07-12-04 18:02

Hmmm... hvor fungere sådan en ordning? Kan ikke lige se det for mig - men
jeg er heller ikke så teknisk minded

Fra : Morten Lindegren

Dato : 07-12-04 20:27

send mig en mail, så sender jeg et billede =)

mortenfjern@lindegrenudelad.dk

fjern fjern og udelad udelad

Fra : Kasper friis hansen

Dato : 08-12-04 23:22

Hmmm... hvor fungere sådan en ordning? Kan ikke lige se det for mig - men
> jeg er heller ikke så teknisk minded

faktisk meget nemt, vand køler bedre end luft, så ved at lave et lukket
kredsløb af vand som løber forbi CPU, grafikkort, chipsæt, så køles det
bedre og ret lydløst,
sætte består af en mini radiator(med en 120mm blæser sat på lav RPM), en
pumpe, og kobberkølehoved, med 10mm plastslage som forbinder delene..
simpelt, og det køler og larmer mindre end en luftkøler :)

Fra : Kasper friis hansen

Dato : 08-12-04 23:26

> Hmmm... hvor fungere sådan en ordning? Kan ikke lige se det for mig - men
> jeg er heller ikke så teknisk minded

kig evt her...
http://www.vapochill.com/default.asp?showPage=startside.asp¶m=sideid&myvalue=14&contentSection=2&menuID=-1

Fra : Martin Bak

Dato : 08-12-04 23:56

> [...]
> erfaring med de forskellige mærker og modeller, og det er ALTID akvarie
> pumper der bliver brugt, derfor spørger jeg eksperterne, akvariefolket

Måske skulle du alligevel spørge edb-folkene. De må have nogle erfaringer du
kan drage nytte af, måske også omkring ophæng osv. Min erfaring er, at
pumper siger noget.

--
Martin
http://www.martinbak.dk/ - ny julesang

Fra : PyroStorm_DK

Dato : 09-12-04 00:59

> [...]
> med de forskellige mærker og modeller, og det er ALTID akvarie pumper der
> bliver brugt, derfor spørger jeg eksperterne, akvariefolket

Jammen kan du ikke bare sætte spandpumpen længere væk fra pc'en. Der skal så
bare løbe nogle slanger mellem pumpe og pc.
Sådan set er der jo ikke noget i vejen for at du gemmer pumpen væk inde i et
skab. Ok, jeg kender ikke noget til spandpumper det kan tænkes at der er
nogle begrænsinger i hvor langt og især hvor højt pumpen kan pumpe væsken.
Man må håbe at slangerne inde i kabinettet holder tæt.... (8^D))
MvHans