Maling af gipsfigurer
Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 10:08

Vi har købt noget gips og nogen forme og lavet nogen gipsfigurer.
Børnene vil gerne male nogen af dem, men hvilken slags maling er bedst egnet
til det?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Judith Janniche

Dato : 07-12-04 10:22

Buffy <Tjekmigpc.dk> (snabel-a) skrev:

>Vi har købt noget gips og nogen forme
> [...]
Hej....

Jeg vil klart anbefale dig, til at bruge, vandbaseret maling, da
gipsen suger, en hel del. Vandfarver kan bruges, men plast-maling,
giver et flot resultat... Håber mit svar kunne bruges.

Mvh.
--
CoolAngel

Fra : Mette

Dato : 07-12-04 12:57

Hej
Jeg kan godt anbefale hobby lak fra panduro hobby foretning. Prøv at kigge
her
http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 15:40

"Mette" <pauls@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg kan godt anbefale hobby lak fra panduro hobby foretning. Prøv at kigge
> her
> http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet

Ok, den prøver vi.
Hvor var den maling mon, da vi alligevel var i Panduro.
Jeg kunne kun finde glasmaling derinde, men jeg må jo spørge mig frem.
Tror du at en boghandel evt. sælger hobbylak ?

Har tidligere forsøgt, at male gipsfigurer med vandfarver, men jeg synes at
resultatet bliver lidt kedeligt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 15:55

> Ok, den prøver vi.
> Hvor var den maling mon, da vi alligevel var i Panduro.
> Jeg kunne kun finde glasmaling derinde, men jeg må jo spørge mig frem.
> Tror du at en boghandel evt. sælger hobbylak ?

Det er KUN Panduro der sælger Hobbylak. Hobbylak er navnet på produktet.
Produktet kan benyttes af børn fra tre år.

Alle Panduro-butikker har det på hylden.Hvilken butik var du i?

Boghandlere sælger ikke Hobbylak, eller et produkt der ligner.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 16:37

"Tina" <wunjo(snabelA)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er KUN Panduro der sælger Hobbylak. Hobbylak er navnet på produktet.
> Produktet kan benyttes af børn fra tre år.

Ok, vi må tilbage til Panduro så.

> Alle Panduro-butikker har det på hylden.Hvilken butik var du i?

Den I Ålborg Storcenter ( eller hvad det nu hedder ).

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 18:19

> Den I Ålborg Storcenter ( eller hvad det nu hedder ).

Den kender jeg desværre ikke. Kommer ikke på de kanter

Her i københavnsområdet står alle farverne til Hobbylak på et par store
reoler. Der er mange farver i serien, men man kan også købe nogle sæt med
nogle lidt mindre "bøtter" i.

Tina

Fra : Brian k

Dato : 07-12-04 16:50

Buffy wrote:
> Vi har købt noget gips og nogen forme og lavet nogen gipsfigurer.
> Børnene vil gerne male nogen af dem, men hvilken slags maling er
> bedst egnet til det?

Vi bruger den fra panduro der hedder:
Hobby lack (acryl, vandbaseret), den er så vidt jeg husker mærket med A,
hvilket vil sige at den kan bruges af små børn. Den er overfladetør på 15
minutter og suges ikke ned i gipsen. Den fås i et utal af farver.

Husk at købe en palet (de har en rund en med plads til 10 farver i), så
bliver farverne ikke blandet sammen i selv farvedunkene og farverne holder
længre. I midten af paletten er der plads til at man kan blande farverne,
hvilket er rigtigt sjovt.

Iøvrigt er de færdige malede gibsfigurer gode at lime magneter bagpå og
bruge som julegaver (til køleskabsmagneter).

/brian

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-04 17:23

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> længre. I midten af paletten er der plads til at man kan blande farverne,

Ok, det må vi lige finde også, når vi kommer derop igen.

> Iøvrigt er de færdige malede gibsfigurer gode at lime magneter bagpå og
> bruge som julegaver (til køleskabsmagneter).

Ja, det tænkte jeg faktisk også på. Kan magneterne også købes i Panduro ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Brian k

Dato : 07-12-04 17:35

Buffy wrote:

> Ja, det tænkte jeg faktisk også på. Kan magneterne også købes i
> Panduro ?

Ja. Men desværre er magneter hamrende dyre (og det tror jeg de er alle
steder). Husk at købe de store magneter, ellers falder gibsfigurerne på
gulvet (og så går de jo i stykker).

/brian

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 19:44

> Ja. Men desværre er magneter hamrende dyre (og det tror jeg de er alle
> steder). Husk at købe de store magneter, ellers falder gibsfigurerne på
> gulvet (og så går de jo i stykker).

Så fik vi hentet hobbylak og magneter og fik lige et par tips med på vejen.
Fandt 100 små magneter til ca. 100 kr. De passer fint, i de meget små forme
vi har. Til de lidt større figurer, har vi brugt to magneter.
Fik det råd, at støbe magneten ned i gipsen. Det virker fint. I hvert fald
på den første figur, der lige er kommet ud af formen. De andre er ikke helt
tørre endnu.
Fik også af vide, at man kan komme hobbylakken direkte i gipsen, så får den
en pastelagtig farve. Det har vi ikke testet endnu, men vi har malet lidt og
det er faktisk et pænt resultat, så nu skal børnene rigtigt i gang med
julegaveproduktionen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 22:16

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Så fik vi hentet hobbylak og magneter og fik lige et par tips med på
vejen.

>klip<

God fornøjelse

Hobbylak er et rigtig dejligt produkt, der bare kan bruges til næsten alt,
og som kan bruges af både børn og voksne.

Tina