"Viljen til magt" er om at realisere dit p~
Fra : Bo Warming

Dato : 06-12-04 22:28

"Viljen til magt" er om at realisere dit potential.

Vore magthavere vil gerne, at vi er i indbyrdes konkurrence, og søger at
stjæle lidt af naboens lykke-kage. Den del og hersk politik giver dem magt
over os.

Nietzsche og Schopenhauer mente at mennesket drives af vilje til mag dvs
lyst til at udvide menneskehedens grænser via udvidelse af egne evner, egen
indsigt, egen forståelse, egen kærlighed.

Nietzsche tog afslappet på, om det gav lidt strid og krig, som skærper
intellektet, - man kan ikke udrydde krig - eller tordenvejr.

Han inspirerede mange med sin livsglæde, som ikke var for aristokrater og
ledere, men for alle lag af samfundet.

Han kritiserede ofte i sit livsværk UDDANNELSE, som bør gøre os alle til
overmennesker med nysgerrighed, virkelyst og indre harmoni.

"Vi kan ikke alle blive professorer", lyder det, når et barn får dårlige
karakterer, men det var netop forskningens legebarn, som var visionen med
den anbefalede vilje til magt .

Vi bør ikke hæmme viljen til at udvide gruppens samlede lykkekage Vi bør
kanalisere energien væk fra at infighte om naboens randområder.

Tidsånden før WW2 var meget inspireret af Nietzsches optimisme, selvom få
citerede ham, (fordi han var tysker og tyskere kaldtes krigsliderlige).

Her nogle citater fra kredsen af meningsfæller:

"Lykken er ikke det, man vil opnå. Hvad man vil opnå er magtfølelsen - en
vældig kraft i mennesket, og menneskeheden vil manifestere sig helt og
fuldt, vil skabe og skabe vil sige en uafbrudt række af explosioner, der
ingenlunde har lykke som formål. Nietzsche

"Ønsker jeg min lykke - nej jeg ønsker mit (livs)værk" Nietzsche

" At leve - det er hele tiden at eliminere fra sig, hvad er ved at dø. at
være grusom mod alt hvad er på vej mod at blive svagt og gammelt, at være
uden medlidenhed mod elendighed. Nietzsche

" Growth itself contains the germ of happiness.
Pearl S. Buck

" Hvorfor skriver du? For at komme af med mine tanker. Og hvorfor vil du af
med dine tanker? Vil jeg da det? - jeg er nødt til det. Nietzsche

" I de fleste kvinders liv munder alt, tilmed de største sorger, ud
i at de prøver tøj. Marcel Proust 1871-1922 BLIXEN (Christina Arguila får
piercinger)

" It is the duty of the free man to live for his own sake, and not for
others ... Exploitation does not belong to a depraved or an imperfect and
primitive state of society ... it is a consequence of the intrinsic Will to
Power, which is just the Will to Live.Friedrich Nietzsche

" Jeg elsker den, som vil skabe ud over sig selv og således går til grunde,
siger Zarahustra Nietzsche

" Jeg har den lykke efter hele årtusinders vildfarelser og forvirringer at
have genfundet den vej, der fører til et ja og et nej. Jeg lærer et nej til
alt, hvad der svækker - alt hvad der udmatter. Jeg lærer et ja til alt, hvad
der styrker, alt hvad der opsamler kraft, alt hvad der retfærdiggør følelsen
at kraft."Nietzsche

" Life is an instinct of growth, for survival, for the accumulation of
forces, for power. Nietzsche

" Livet er fuldt af begivenheder, der får os til at ønske at blive ældre.
Albert Camus

Magt er den eneste lyst, man ikke bliver træt af. Oscar Wilde

Mennesket er nødt til fra tid til anden at tro, at det ved,
hvorfor det eksisterer, det kan ikke trives uden en periodisk tillid til
livet! Uden tro på fornuften i livet.Således opdager vi også her en nat og
en dag som livsbetingelser for os: viljen til at erkende og viljen til at
fejle er ebbe og flod. Opkaster den ene af delene sig til en hersker, går
mennesket til grunde. Nietzsche

My suffering and my fellow-suffering-what do they matter? Do I strive
after happiness? I strive after my work.nz

Min lidelse og mine medmenneskers lidelse, hvad betyder de. Stræber jeg
efter lykke? Jeg stræber efter mit værk. " Nietzsche

'The struggle for existence' - that describes an exceptional state. The
rule is, rather, the struggle for power, for 'more' and 'better' and
'faster' and 'more often'.Nietzsche
People demand freedom only when they have no power. Once
power is obtained, a preponderance of it is sought. If this is not achieved,
then ´justice´, i.e. équality of power´, becomes the object of desire.
Nietzsche

SAINTS: They honoured something in themselves, when they honoured
saints - selfmastery and the will to power. . Nietzsche

There can be no peace of mind in love, since the advantage one
has secured is never anything, but a fresh starting-point for further
desires. Marcel Proust

" There is no such thing as egoism which keeps within its
bounds. Nietzsche tempt mange ny gl

" Viljen til magt er blot viljen til at leve Nietzsche

" When we begin to understand we grow polite, happy, ingenuous.Nietzsche
(1844-1900)German Philosopher

"Det er den underfundige og jaloux tørst efter besiddelse, der får en mands
kærlighed til at blive ved. Nietzsche

" En rimelig mand indretter sig efter verden, en urimelig mand
prøver hårdnakket at indrette verden efter sig. Derfor beror alt fremskridt
på den urimelige mand. Bernard Shaw

" Glæden er menneskets overgang fra en mindre til en større
fuldkommenmhed. Glæden består i at ens egen kraft forøges. Spinoza

" Mangt og meget værdsættes højere end livet selv af det
levende; dog ud af selve denne værdsættende taler - viljen til magt!
Nietzsche

" Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

No thinkers thoughts give me as much pleasure as my own. This of course
proves nothing in their favour, but I should be foolish to neglect fruits,
which are tastefull only because they grow on my own tree Nietzsche

`He who has a why to live for can bear with almost any how.'Nietzsche

Formel for min lykke: et ja, et nej, en lige linje, et mål ... Nietzsche

`The pathology is to want control, not that you ever get it,
because of course you never do.' Gregory Bateson

" Der er meget nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche

Fra : Judith Janniche

Dato : 06-12-04 23:09

Bo Warming <bwng@bwng.dk> skrev:
> [...]
> Gregory Bateson
>
>" Der er meget
>nysgerrighed i moderkærlighed. Nietzsche
Folder lige din side sammen, for at kunne kigge op over...jo der
står dk.familie.barn...Så pænt rettet ud igen....Lad mig så høre
lillemand..Hvad fejler du..? Og har du brug for et godt råd..?
--
CoolAngel

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-12-04 00:01

"Judith Janniche (slet QTQSU)" <neightstar@QTQSUofir.dk> skrev i en
meddelelse news:11023711020.595487775470609@dtext.news.tele.dk...

-klip-

> Folder lige din side sammen, for at kunne kigge op over...jo der
> står dk.familie.barn...Så pænt rettet ud igen....Lad mig så høre
> lillemand..Hvad fejler du..? Og har du brug for et godt råd..?

*LOL*

Jeg har lige siddet og set en udsendelse på Kanal 5 der hed High Chaparall
med Gary Busey
Og ham Gary minder på mange måder om BW med sine "ordsprogs-blomster" og
hvad ved jeg.
Gad vide om BW også engang er kørt galt på motorcykel og efterfølgende har
fået en hjerneoperation?

BO WARMING: Dine lange indlæg hører IKKE til her i gruppen, du kan svare
konkret på et spørgsmål eller selv stille et, men lad være med at komme med
en masse l... som ingen har brug for.

/Benjamin

Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-04 04:31

Dine lange indlæg hører IKKE til her i gruppen, du kan svare
> konkret på et spørgsmål eller selv stille et, men lad være med at komme
med
> en masse l... som ingen har brug for.

Børneopdragelse handler om forældrens vilje til magt
og udvikling af barnets vilje til magt.
Spørgsmål er under forstået - er nogle af vismændenes fyndord i strid med
din opdragelse?
Syns du alt i denne ng skal være ensrettet og normalt, så spring mine indlæg
over - stille og roligt. De to svarere er off topic og fylder mere end jeg.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 07-12-04 07:09

> De to svarere er off topic og fylder mere end jeg.

*LOL*

De 2 svar du har fået på dit indlæg fylder vist kun en sjettedel af dit
indlæg.
Du skriver jo romaner hver gang du går igang, og som regel kan man ikke
bruge noget som helst af det til noget.

Mvh
Benjamin

Fra : Judith Janniche

Dato : 07-12-04 09:28

Laziter [9440] <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev:

>"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i
> [...]

*LOL*...Måske der skulle oprettes, en side, specielt for ham..
Dk.BW.Ærtenerløs
Godt være han, bliver ensom på denne side, men pyt...

Mvh.
--
CoolAngel

Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-04 13:25

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> indlæg.
> Du skriver jo romaner hver gang du går igang, og som regel kan man ikke

Det er idag ligegyldigt hvad indlægget fylder for de interesserede der åbner
og skimmer eller læser

De fylder to stk på oversigten, jeg eet.

Fra : Jan Andreasen

Dato : 07-12-04 23:03

Jeg vil da give Bo Warming ret. Hvis I ikke gider at læse hans indlæg - per
definition - så spring dem dog over, eller blokér ham som afsender.

Simpelt!!

Mvh Jan Andreasen

Fra : Rune \(7800\)

Dato : 09-12-04 20:58

"Jan Andreasen" <affaldspost@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil da give Bo Warming ret. Hvis I ikke gider at læse hans indlæg -
> per definition - så spring dem dog over, eller blokér ham som afsender.
>
> Simpelt!!

Jeg er ikke meget for at give BW ret, men her er jeg fuldstændig enig med
ham.
Han har været blokeret hos mig længe.
Eneste problem er så, at folk svarer på hans indlæg... så kan man se at han
har været på spil alligevel..

Rune