Hjælp Solaris/Linux
Fra : Jan Hovard

Dato : 07-12-04 13:09

ER der nogen her der kan hjælpe mig?
Hvordan slipper jeg af med Solaris 7 på min Sun Sparc og i stedet lægger
Linux RedHat på.

---JanH

Posted with Hogwasher. For a free Test Drive click on:
http://www.asar.com/cgi-bin/product.pl?58/hogwasher.html

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 07-12-04 17:07

On Tue, 07 Dec 2004 13:09:05 +0100, Jan Hovard wrote:

> ER der nogen her der kan hjælpe mig?
> Hvordan slipper jeg af med Solaris 7 på min Sun Sparc og i stedet lægger
> Linux RedHat på.

Mig bekendt er RedHat holdt op med at understøtte Sparc og UltraSparc.
Mon ikke det er nemmere at tage f.eks Debian, eller måske endda NetBSD
eller OpenBSD.

Debian har i hvert fald boot medier, så får du en fin installer, resten
skulle ikke være meget anderledes end Debian på i386.

Det skal lige siges at jeg aldrig har prøvet at installerer hverken
Debian eller en BSD på Sparc.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Kasper Myram

Dato : 07-12-04 17:27

Simon Lyngshede wrote:
> Mon ikke det er nemmere at tage f.eks Debian, eller måske endda NetBSD

Det er endog meget nemt at installere Debian, og det kører simpelthen
perfekt. Har unstable på min dual enterprise - den snurrer som en drøm,
men måske lidt mere 'audibelt' end konen synes er sjovt :)

++++
Kasper, 8aaz

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 17:31

On Tue, 07 Dec 2004 17:26:35 +0100, Kasper Myram wrote:

> Det er endog meget nemt at installere Debian, og det kører simpelthen
> perfekt.

Det kan jeg kun tilslutte mig.. jeg har altid troet det var for nørdet og
svært... men daamn hvor er det nice og nemt!

Og den hjælp der er på nettet... det vælter jo med hjælp - alene
#debian er proppet med folk.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kasper Myram

Dato : 08-12-04 15:02

Martin Johansen [6000] wrote:
> Det kan jeg kun tilslutte mig.. jeg har altid troet det var for nørdet og
> svært... men daamn hvor er det nice og nemt!

Ja, de har dælme oppet sig! :) Træerne vokser dog ikke ind i himlen, og
jeg har måttet ty til Ubuntu på den bærbare (var for doven til at ville
sætte mig og sætte alle småtingene op).

> Og den hjælp der er på nettet... det vælter jo med hjælp - alene
> #debian er proppet med folk.

På Freenode?

++++
Kasper / 8aaz

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-12-04 20:33

On Wed, 08 Dec 2004 15:02:01 +0100, Kasper Myram wrote:

> Ja, de har dælme oppet sig! :)

> Træerne vokser dog ikke ind i himlen, og
> jeg har måttet ty til Ubuntu på den bærbare (var for doven til at ville
> sætte mig og sætte alle småtingene op).

Ubuntu skal man heller ikke kimse af - jeg har kun et problem med den..
Gnome. Jeg er nu mere til KDE

Har ellers prøvet Ubuntu i en 14-dages tid og det er sq et nice system!

> På Freenode?

Jeps!

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 07-12-04 18:05

> [...]

> Linux RedHat på.
>
> ---JanH

> Posted with Hogwasher. For a free Test Drive click on:

Hej Jan H

Hvorfor vil du det? ?!?!?!?!?
Du kan hente Solaris 8/9 og Solaris Express (10) gratis hos Sun som ISO
filer!

Du kan finde dem her:
http://wwws.sun.com/software/solaris/binaries/get.html

Jeg her selv lige hentet Solaris 9 09/04 til min Sun Blade 100, som jeg
vil opgradere fra Solaris 8 på et tidspunkt.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf
--
PS.

Er der nogen der mangler en mand med lidt viden om Sun HW og SW,
så må I gerne sende mig en E-mail.
Jeg er uddannet datamatiker og har senest arbejdet som teknisk presale konsulent.

Fra : Jan Hovard

Dato : 08-12-04 04:40

On Tue, 7 Dec 2004 18:05:19 +0100, Kent Wormsdorf wrote
(in article <pan.2004.12.07.17.05.17.652301@NOSPAMhotmail.com>):

> [...]
>
> Jeg her selv lige hentet Solaris 9 09/04 til min Sun Blade 100, som jeg
> vil opgradere fra Solaris 8 på et tidspunkt.

Det vil jeg bordi jeg ikke rigtigt kan få Solaris til at virke, jeg kan bl.a.
ikke få musen til at fungere!

---JanH

Hogwasher: You don't have to sacrifice friendliness for power
http://www.asar.com/cgi-bin/product.pl?58/hogwasher.html

Fra : Kent Wormsdorf

Dato : 08-12-04 17:13

On Wed, 08 Dec 2004 04:39:35 +0100, Jan Hovard wrote:

> [...]
> ikke få musen til at fungere!
>
> ---JanH

> Hogwasher: You don't have to sacrifice friendliness for power

Hvilken Sun Ultra er det og hvad er det for en mus?

Du skal bruge en type 5 eller type 6 mus med Sun interface, ikke PS/2,
selv om de har næsten samme interface.
De nye Sun Blade benytter USB, men om du kan benytte et standart USB
tastatur og mus ved jeg ikke?

Har du sat den til stikket i tastaturet (Type 5 eller 6)?
Der er kun et stik bag på Sun Ultra maskinerne, og det er til tastaturet.

Chek evt. Sun System Handbook på: http://sunsolve.sun.com/handbook_pub/
for mere info om Sun hardware.

Med venlig hilsen

Kent Wormsdorf

Fra : Jan Hovard

Dato : 11-12-04 13:45

On Wed, 8 Dec 2004 17:12:32 +0100, Kent Wormsdorf wrote
(in article <pan.2004.12.08.16.12.31.198805@NOSPAMhotmail.com>):

> Hej Jan H
>
> Hvilken Sun Ultra er det og hvad er det for en mus?

Det er en Sun Ultre Enterprise 2 maskine - en ikke helt ny sag!

> Du skal bruge en type 5 eller type 6 mus med Sun interface, ikke PS/2,
> selv om de har næsten samme interface.
> De nye Sun Blade benytter USB, men om du kan benytte et standart USB
> tastatur og mus ved jeg ikke?

Det er et type 5 tastatur og en model M mus, men jeg tror jeg har fundet ud
af hvad problemet er - mussemåtten, den kræver en speciel mussemåtte.

> Har du sat den til stikket i tastaturet (Type 5 eller 6)?
> Der er kun et stik bag på Sun Ultra maskinerne, og det er til tastaturet.

Musen sidder på tastaturet med et ADB-lignende stik