Hvor sættes Def GW på Linux/Fedora
Fra : Brian R. Jensen

Dato : 07-12-04 10:44

Så er "den nye" på spil igen.

Når jeg ændre ip-nr. på en Fedora server går jeg i
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 og retter til.

Men der er ikke angivelse af Gateway i den fil, hvor sætter jeg det henne?

/Brian

Fra : jma

Dato : 07-12-04 11:11

"Brian R. Jensen" <brjensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så er "den nye" på spil igen.
>
> Når jeg ændre ip-nr. på en Fedora server går jeg i
> /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 og retter til.
>
> Men der er ikke angivelse af Gateway i den fil, hvor sætter jeg det henne?

Jeg mener du kan tilføje den til den fil du har fat i, f.eks:
GATEWAY=172.16.1.250

Min fil ser således ud:
[root@vulca root]# cat /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
# Davicom Semiconductor, Inc.|Ethernet 100/10 MBit
DEVICE=eth0
ONBOOT=yes
BOOTPROTO=static
IPADDR=172.16.1.210
NETMASK=255.255.255.0
GATEWAY=172.16.1.250
HWADDR=00:88:AD:80:80:AC

Hilsen
jma

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 07-12-04 19:26

"jma" <jpillow1@ERSTATHOT_mail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener du kan tilføje den til den fil du har fat i, f.eks:
> GATEWAY=172.16.1.250

Tak for det, det ser ud til at virke hvis der ikke er angivet en gateway
under installationen.

Jeg undrede mig så over at den ikke stod der hvis den var angivet under
installationen, og der hjalp det ikke at ændre som beskrevet.

Lidt videre søgning gav mig så svaret /etc/sysconfig/network hvor bla.
gateway sættes op.

/Brian