RH adgang til 127.0.0.1 hænger
Fra : usenet@kikobu.com

Dato : 06-12-04 11:44

Hej.

Jeg har en RH box (RHEL v3) der hænger når man prøver at tilgå
loopback devicet. Eksempel:

[root@localhost root]# telnet 192.168.108.203 9889
Trying 192.168.108.203...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused
[root@localhost root]# telnet 127.0.0.1 9889
Trying 127.0.0.1...

Og så hænger den bare der. Jeg har 127.0.0.1 i /etc/hosts. Nogen
forslag? Der kører ingen FW eller lign. Ip-adresse er tildelt via
dhclient.

Mvh.

Morten

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-12-04 11:50

usenet@kikobu.com wrote:

> [...]
> [root@localhost root]# telnet 127.0.0.1 9889
> Trying 127.0.0.1...
>
> Og så hænger den bare der. Jeg har 127.0.0.1 i /etc/hosts. Nogen

ifconfig
tcpdump -ni lo
iptables-save

--
Kasper Dupont

Fra : usenet@kikobu.com

Dato : 06-12-04 12:38

Det viste sig, vha. ifconfig (tak), at dhclient fjernede ip adressen
fra loopback devicet. ifup lo sætter det op igen så det spiller.