MS Windows
briani 27239
hvordan laver man et password beskyttet zi~
Fra : _paul

Dato : 07-12-04 13:20

Normalt bruger jeg XP til at zippe og unzippe. Det virker upåklageligt.

Nu til vores forening skulle der zippes så kun medlemmerne har en chance til at åbne
filen.

Da det er meget sjældent vi har brug for den slags, er jeg ud efter et lille enkelt
program, som er let at afinstallere bagefter.

Fra : Max

Dato : 07-12-04 13:45

Hej Paul

> Nu til vores forening skulle der zippes så kun medlemmerne har en chance
til at åbne
> filen.

Winzip kan den slags, og den kan også lave dem som exe filer
så modtager ikke behøver installere noget.

Mvh Max

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 14:27

On Tue, 07 Dec 2004 13:44:33 +0100, Max wrote:

> Winzip kan den slags, og den kan også lave dem som exe filer så modtager
> ikke behøver installere noget.

Det er så rimeligt uhensigtsmæssigt da exe-filer på mange systemer er
ubrugelige.

Tjek lige op på om dine medlemmer kan åbne sådanne inden du laver nogle
forudsætninger som måske ikke kan indfries.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-12-04 15:02

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det er så rimeligt uhensigtsmæssigt da exe-filer på mange systemer er
> ubrugelige.

Den selvudpakkende del er bare en header der sættes ovenpå zip-filen.
Hvilke programmer kan ikke finde ud af at springe den over?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-04 15:35

Lars Stokholm wrote:

> Den selvudpakkende del er bare en header der sættes ovenpå zip-filen.
> Hvilke programmer kan ikke finde ud af at springe den over?

Problemet opstår hos "dumme" brugere af feks MacOS X - folk der blot
bruger PC'en - ikke nørder som os andre.

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 15:45

On Tue, 07 Dec 2004 15:01:44 +0100, Lars Stokholm wrote:

> Den selvudpakkende del er bare en header der sættes ovenpå zip-filen.
> Hvilke programmer kan ikke finde ud af at springe den over?

Aner det ikke men lad være med at sætte min gamle fader til det for så
går han sq i sort

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-12-04 16:21

Martin Johansen [6000] skrev:

> Aner det ikke men lad være med at sætte min gamle fader til det for så
> går han sq i sort

Men han kører vel også Windows, right? ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-12-04 16:31

On Tue, 07 Dec 2004 16:21:08 +0100, Lars Stokholm wrote:

> Men han kører vel også Windows, right? ;)

Nope

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-04 13:48

_paul wrote:

> Da det er meget sjældent vi har brug for den slags, er jeg ud efter
> et lille enkelt program, som er let at afinstallere bagefter.

WinZip eller WinRAR

Jesper G. Poulsen

Fra : juni2004

Dato : 08-12-04 14:40

In article <jdhtd.214$eE1.67@news.get2net.dk>, getNOSPAM@get2net.dk says...
> [...]
>
> Da det er meget sjældent vi har brug for den slags, er jeg ud efter et lille enkelt
> program, som er let at afinstallere bagefter.

Total Commander, har nogle temmelig stærke features med hensyn til zip. Klart bedre end winzip,
men er dog ikke gratis.

http://www.ghisler.com/

--
Best regards
Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-12-04 20:26

On Wed, 08 Dec 2004 14:40:18 +0100, juni2004 wrote:

> Klart bedre end winzip, men er dog ikke gratis.

Er Winzip gratis da?

Fra : Lars

Dato : 08-12-04 21:24

In article <pan.2004.12.08.19.26.06.187258@for.contactinfo>, visit_tuxx.dk@for.contactinfo
says...
> Er Winzip gratis da?

Aner det ikke, check evt. deres website.

--
Best regards

Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-12-04 21:34

On Wed, 08 Dec 2004 21:23:39 +0100, Lars wrote:

> In article <pan.2004.12.08.19.26.06.187258@for.contactinfo>,
> visit_tuxx.dk@for.contactinfo says...
>
> Aner det ikke, check evt. deres website.

Det ser ikke ud til det:
http://winzip.com/prodpagewz.htm

Det var bare fordi du skrev:
"Klart bedre end winzip, men er dog ikke gratis." hvilket får det til at
lyde som om Winzip er gratis (hvilket den jo godt kunne have været blevet
med årene).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-12-04 23:11

Martin Johansen [6000] wrote:

> "Klart bedre end winzip, men er dog ikke gratis." hvilket får det til

Lars har et ret lemfældigt forhold til licens-bestemmelser...

Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-12-04 05:53

On Wed, 08 Dec 2004 22:10:30 +0000, Jesper G. Poulsen wrote:

> Lars har et ret lemfældigt forhold til licens-bestemmelser...

Åhh det er der den hænger