|
| Ændring filsystem? Fra : Michael Hansen |
Dato : 07-12-04 12:51 |
|
Hej NG
Kan jeg godt ændre filsystem fra fat til ntfs, uden at jeg mister data?
Kører xp og ville lave ændring i prompten
| |
Gevaldi (07-12-2004)
| Kommentar Fra : Gevaldi |
Dato : 07-12-04 13:01 |
| | |
Michael Hansen (07-12-2004)
| Kommentar Fra : Michael Hansen |
Dato : 07-12-04 13:39 |
|
Ja, det var fint. tak for det. Men efter at have kigget nogle af siderne
igennem. Så jeg ikke det er klart om man kan miste data..
"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:31lkooF3cnn8aU1@individual.net...
>
> Michael Hansen skriblede:
>> Hej NG
>>
>> Kan jeg godt ændre filsystem fra fat til ntfs, uden at jeg mister
>> data? Kører xp og ville lave ændring i prompten
>
> Du kunne have søgt på www.google.com, men
> nu skal jeg nok gøre det og dette er hvad jeg
> fik på skærmen:
> http://www.google.com/search?q=convert%20fat%20to%20ntfs
>
>
>
>
>
> --
> /Gevaldi
>
| |
Gevaldi (07-12-2004)
| Kommentar Fra : Gevaldi |
Dato : 07-12-04 14:07 |
|
Michael Hansen skriblede:
> Ja, det var fint. tak for det. Men efter at have kigget nogle af
> siderne igennem. Så jeg ikke det er klart om man kan miste data..
NOTE: Although the chance of corruption or data loss
during the conversion from FAT to NTFS is minimal, it
is best to perform a full backup of the data on the drive
that it is to be converted prior to executing the convert
command.
*Vil du lære citatteknik, så læs mere på*
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
--
/Gevaldi
| |
Michael Hansen (07-12-2004)
| Kommentar Fra : Michael Hansen |
Dato : 07-12-04 14:54 |
|
Jeg takker for svaret!
Michael
"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:31lon5F3cnb75U1@individual.net...
>
> Michael Hansen skriblede:
>> Ja, det var fint. tak for det. Men efter at have kigget nogle af
>> siderne igennem. Så jeg ikke det er klart om man kan miste data..
>
> NOTE: Although the chance of corruption or data loss
> during the conversion from FAT to NTFS is minimal, it
> is best to perform a full backup of the data on the drive
> that it is to be converted prior to executing the convert
> command.
>
>
> *Vil du lære citatteknik, så læs mere på*
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
>
>
>
> --
> /Gevaldi
>
| |
Jesper G. Poulsen (08-12-2004)
| Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen |
Dato : 08-12-04 11:24 |
|
Michael Hansen wrote:
> Jeg takker for svaret!
Og du ville ikke lære citatteknik...!
--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
| |
Mogens (07-12-2004)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 07-12-04 15:10 |
|
On Tue, 7 Dec 2004 13:39:16 +0100, "Michael Hansen"
<mhansen@FJERNjyde.dk> wrote:
>Ja, det var fint. tak for det. Men efter at have kigget nogle af siderne
>igennem. Så jeg ikke det er klart om man kan miste data..
Der er jo altid en lille chance for at noget går galt, men chancen
for at det sker er meget lille.
Har selv lige konverteret 7 partitioner, fordelt på 2 diske, fra
FAT32 til NTFS. Det tog kun nogen minutter og alt gik helt
uden problemer.
mvh Mads
| |
Jesper G. Poulsen (08-12-2004)
| Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen |
Dato : 08-12-04 11:25 |
|
Mogens wrote:
> Har selv lige konverteret 7 partitioner, fordelt på 2 diske, fra
> FAT32 til NTFS. Det tog kun nogen minutter og alt gik helt
Dit næste projekt bliver så at slå partitionerne sammen - jo færre
partitioner en disk er delt op i, desto bedre yder den
--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
| |
jamen (08-12-2004)
| Kommentar Fra : jamen |
Dato : 08-12-04 20:19 |
|
Jesper G. Poulsen wrote:
> Dit næste projekt bliver så at slå partitionerne sammen - jo færre
> partitioner en disk er delt op i, desto bedre yder den
Nu sidder jeg og bliver nysgerrig. Hvorfor skulle diskens ydelse blive
bedre ved at have færre partitioner?
| |
Jesper G. Poulsen (08-12-2004)
| Kommentar Fra : Jesper G. Poulsen |
Dato : 08-12-04 20:34 |
|
jamen wrote:
> Nu sidder jeg og bliver nysgerrig. Hvorfor skulle diskens ydelse
> blive bedre ved at have færre partitioner?
Forestil dig en partition udformet som en spegepølse. Endeskiverne er
spild, når pølsen skæres i skiver.
Små spegepølser har procentvis mere spild end store spegepølser.
Harddiske har det på samme måde - der er altid en smule tilbage der
ikke kan anvendes optimalt. Fylder man større filer på end den største
mængde fri plads, kan partitionen ikke defragmenteres 100%. Jo større
partitioner, desto mindre procentvise fri plads skal der til for feks.
at defragmentere 100%.
--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen
| |
|
|