Sæt variabled via funktion?
Fra : Kasper Johansen

Dato : 06-12-04 14:55

Hej gruppe.

Jeg skal i starten af en fil havde eklæret en masse variabler. Problemet
er at jeg kun har navne og værdier i andre variabler.

Spørgsmålet er så: Er det muligt at eklærer en variabel via en funktion
så variablen får et forudbestemt navn og værdi?

Mvh
Kasper

Fra : Jimmy

Dato : 06-12-04 14:59

"Kasper Johansen" <kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Spørgsmålet er så: Er det muligt at eklærer en variabel via en funktion
> så variablen får et forudbestemt navn og værdi?

Jeg ved ikke helt hvad du mener, men jeg vil tro at dette kan hjælpe dig.

http://us2.php.net/variables.variable

Mvh
Jimmy

Fra : Kasper Johansen

Dato : 06-12-04 16:46

Jimmy wrote:
> http://us2.php.net/variables.variable

Som sagt leder jeg efter en funktion, som kan sætte navnet på min
variabel. Variabelnavnet er bestemt ud fra noget andet data, og der er
derfor jeg skal bruge en funktion.

Jeg er udemærket klar over hvordan man sætter variabler normalt.

Mvh
Kasper Johansen

Fra : Jimmy

Dato : 06-12-04 19:58

> [...]
> derfor jeg skal bruge en funktion.
>
> Jeg er udemærket klar over hvordan man sætter variabler normalt.

OK kloge. Så lær at læse manualen eller.

/Jimmy

Fra : Jacob Atzen

Dato : 06-12-04 21:59

On 2004-12-06, Kasper Johansen <kasper@johansen.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
>
> Spørgsmålet er så: Er det muligt at eklærer en variabel via en funktion
> så variablen får et forudbestemt navn og værdi?

Har du overvejet at bruge et associativt array i stedet? Det du er ude i
lyder som et grimt hack.

- Jacob Atzen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 06-12-04 22:09

Jacob Atzen wrote:
> Har du overvejet at bruge et associativt array i stedet? Det du er ude i
> lyder som et grimt hack.

Det er også den eneste umiddelbare løsning jeg selve kunne komme frem til.

Det kræver dog en utrolig stor omskrivning af en masse sider, så jeg
håbede der var en lille nem smutvej via. en funktion igennem det.

Men jeg må vidst bide i det sure æble.

Mvh
Kasper Johansen