send input felter til adresselinjen!
Fra : Per Ahm

Dato : 06-12-04 21:18

Hej Alle,

jeg har en stupm kode, der driller en smule!

2 input felter, resultatet skal sendes til: <form method="post"
action="http://www.perahm.dk/xxx.asp?Nr=" target="_blank">

så adresselinjen ser sådan ud! http://www.perahm.dk/xxx.asp?Nr=12312345678

--------------------------------------
<form method="post" action="http://www.perahm.dk/xxx.asp?Nr="
target="_blank">
<input type="text" size="3" maxlength="3" name="awbPrefix" value=""
class="linedif">
<input type="text" size="8" maxlength="8" name="awbNumber" value=""
class="linedif">
<input type="image" border="0" name="Submit" src="send.gif"
--------------------------------------

What to do!

Mvh. Per Ahm

Fra : pepss

Dato : 06-12-04 21:28

"Per Ahm" skrev

> jeg har en stupm kode, der driller en smule!
>
> 2 input felter, resultatet skal sendes til: <form method="post"
> [...]

sådan?

<form method="post" action="http://www.perahm.dk/xxx.asp?Nr=<%
=Request.Querystring("Nr") %>" target="_blank">

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Per Ahm

Dato : 06-12-04 22:23

"pepss" skrev

> sådan?
>
> <form method="post" action="http://www.perahm.dk/xxx.asp?Nr=<%
> =Request.Querystring("Nr") %>" target="_blank">

Ikke helt, men med combi fra det andet svar lykkedes det!

Takker!!

Per

Fra : Steen

Dato : 06-12-04 21:31

Per Ahm wrote:

> 2 input felter, resultatet skal sendes til: <form method="post"
> action="http://www.perahm.dk/xxx.asp?Nr=" target="_blank">
>
> så adresselinjen ser sådan ud!
> http://www.perahm.dk/xxx.asp?Nr=12312345678

Prøv med

<form method="get" action="http://www.perahm.dk/xxx.asp">

Når du bruger method="get", kommer de indtastede data til at stå i
adresselinjen. Når du bruger method="post", bliver data sendt med som
(skjult) formdata.

Hvis det er fordi du skal kombinere de to inputfelter til et, kan du gøre
sådan her:

<form method="get" action="http://www.perahm.dk/xxx.asp">
<input type="text" name="awbPrefix" id="awbPrefix" />
<input type="text" name="awbNumber" id="awbNumber" />
<input type="hidden" name="Nr" id="Nr" />
<input type="image" name="Submit" src="send.gif"
onclick="kombinerNumre();" />
</form>

<script type="text/javascript">
function kombinerNumre() {
document.getElementById("Nr").value =
document.getElementById("awbPrefix").value.toString()+document.getElementById("awbNumber").value.toString();
}
</script>

Ovenstående burde virke. Når man klikker på submitknappen aktiveres
javascriptfunktionen kombinerNumre, som sætter værdien af det skjulte
inputfelt "Nr" til kombinationen af de to andre inputfelter.

Du får dog også meget andet skidt med i adresselinjen: de to felter hver for
sig, samt x- og y-positionen på det punkt på submitknappen, hvor du
klikkede. Men "Nr"-feltet kan du aflæse.

Jeg vil dog anbefale dig at nøjes med at sende værdierne af de to felter
afsted som de er, og så kombinere dem på serveren - så har du bedre selv
styr på, hvordan det bliver gjort.

Mvh Steen

Fra : Per Ahm

Dato : 06-12-04 22:21

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> Prøv med
> <form method="get" action="http://www.perahm.dk/xxx.asp">

<form method="get" target="_blank"
action="http://www.perahm.dk/xxx.asp?Nr=">
<input type="text" size="11" maxlength="11" name="nr"
value="212"class="linedif">

Jeg klarede dem sådan, og har så valg at sætte det ene felt ind som value!
ikke helt som jeg gerne ville, men resultatet er som det skal være!

> [...]

> Jeg vil dog anbefale dig at nøjes med at sende værdierne af de to felter
> afsted som de er, og så kombinere dem på serveren - så har du bedre selv

Ja den sender for meget, desværre!!!

Men det første virker, med combi fra det første svar, Takker!!

Per

Fra : JH

Dato : 07-12-04 09:58

Per Ahm wrote:
> Hej Alle,
>
> jeg har en stupm kode, der driller en smule!
>
> 2 input felter, resultatet skal sendes til: <form method="post"
> [...]

Enten skal du bruge noget javascript, eller du skal ændre den måde det
virker på. Med javascript kan du aflæse værdierne af dine inputfelter og
sætte sammen til en URL og derefter ændre formens action. Men det ved de
mere om i gruppen 'clientside'.

En anden måde er at ændre method til GET og sende værdierne hver for sig:

<form method="get" action="http://www.perahm.dk/xxx.asp" target="_blank">

Så kan du på xxx.asp hente værdierne for hhv. awbPrefix og awbNumber:

Dim Nr
Nr = Request.QueryString("awbPrefix") & Request.QueryString("awbNumber")

Men så får du selvfølgelig ikke sendt værdien samlet... Hvorfor vil du
det (er altid rart at vide hvad det skal bruges til, så man kan hjælpe
på bedst mulig måde)?

Jeppe

We have unmistakable proof that throughout all past time, there has been
a ceaseless devouring of the weak by the strong.

Fra : Per Ahm

Dato : 07-12-04 21:00

"JH" <spam@spam.com> skrev

> [...]
> mere om i gruppen 'clientside'.

> En anden måde er at ændre method til GET og sende værdierne hver for sig:

Den er ændret til GET nu, men jeg må nøjes med 1 input felt, for ikke at få
de andre værdier med!

> [...]
> Nr = Request.QueryString("awbPrefix") & Request.QueryString("awbNumber")

> Men så får du selvfølgelig ikke sendt værdien samlet...

Nej og det var lige det der var nødvendigt med denne "form"

> Hvorfor vil du det (er altid rart at vide hvad det skal bruges til, så man
kan hjælpe
> på bedst mulig måde)?

Jeg ar bejder i luftfragts branchen, og der sidder vi dagligt med knap godt
20-30 forskellige hjemmesider for at "tracke" forsendelser... For at
strømligne arbejdet for begge vores kontorer og alle ansatte, har jeg lavet
en lille side, hvor de fleste er samlet og så "poster" til flyselskabets
xxx.asp sider, som kommer med resultatet af vores forsendelse...

Derved sparer vi en masse arbejde med at finde de rigtige sider hver dag og
flere gange om dagen, men har en samlet oversigt med alle flyselskaber, og
få så resultatet på en ny side...

Men lang de fleste var der ingen bøvl med da det var en post af to felter...
"Prefix" (3 tegn)Og "AWB Nr" (8 tegn), men lige denne ene, var lavet sådan
at den skulle komme i en smørre xxxyyyyyyyy , så derfor kom problemet for
mig...

Det er selvfølgelig løst med at lave det hele i 1 input linje, men det
ødelægger layout osv. da alle andre er delt op i xxx (som er value) &
yyyyyyyy som skal tastes manuelt for hvert airline!

Men det virker... men mangler da lige det der skal til for at få to input
felter sendt til linjen, uden andre værdier end xxxyyyyyyyy i en kører!!

Per Ahm