FF hader Javascript?
Fra : Daniel Valentin

Dato : 07-12-04 02:38

Hey NG!

Jeg har forsøgt mig med en simpel dropdown menu, der fungerer
helt fint i IE/Opera, men FF/NS nægter at samarbejde..
Mit forsøg kan ses her:
http://rvtotal.dk/dv/
Se den i en af de to browsere der virker, og hold musen over
"kædesave" i venstre side for at se min hensigt!

Min Javascript:
<script type="text/javascript">
function vis(x){
x.style.visibility="visible";
}
function gem(x){
x.style.visibility="hidden";
}
</script>

Mit link:
onMouseOver="vis(kaede);this.style.background='#eeeeee';"
onMouseOut="gem(kaede);this.style.background='#ffffff';"><a
href="produkter.asp">Kædesave</a></div>

Min CSS:
span.under1{
height:100px;
width:100px;
background:#ffffff;
border:1px solid #3b519d;
visibility:hidden;
}

Og min dropud boks:
style="position:absolute;top:20px;left:100px;" id="kaede"
onMouseOver="vis(kaede);" OnMouseOut="gem(kaede);"></span>

Hvis i vil fortælle mig hvad mit problem er vil jeg være meget
taknemmelig!

-Daniel Valentin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-12-04 13:03

Daniel Valentin skrev:

> Jeg har forsøgt mig med en simpel dropdown menu, der fungerer
> helt fint i IE/Opera, men FF/NS nægter at samarbejde..

Har du prøvet at taste Skift-Ctrl-J i Firefox? Javascriptkonsollen er
god at blive klog af.

> onMouseOver="vis(kaede);this.style.background='#eeeeee';"

Konsollen melder: "Error: kaede is not defined". Du bruger kaede som et
variabelnavn - det er vist ikke meningen. Prøv at sætte anførselstegn
ind:

> onMouseOver="vis('kaede');this.style.background='#eeeeee';"

Jeg vil tro at det skulle hjælpe.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Daniel Valentin

Dato : 07-12-04 14:39

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Har du prøvet at taste Skift-Ctrl-J i Firefox? Javascriptkonsollen er
> god at blive klog af.
Ja, det ser jeg nu!

> [...]
et
> variabelnavn - det er vist ikke meningen. Prøv at sætte anførselstegn

Det var helt rigtigt! Det løste mit første problem..
Nu fik jeg "Error: x.style has no properties". Jeg er ikke helt sikker
på hvad det betød, men..
Jeg løste mit problem ved i stedet for:
>x.style.visibility="visible";
at indsætte:
document.getElementById(x).style.visibility="visible";

Nu virker det i alle 4 browsere!

Mange tak for hjælpen!