Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Digital signatur ind i Forefox - hvor gemm~
Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 07-12-04 01:16

Jeg har installeret min digitale signatur på min laptop, men desværre
syntes installationsprogrammet kun at det var relevant at lægge
certifikatet ind i IE - ikke i Forefox.

I installationsvejledningen på TDC's hjememside står der noget om at
bruge en .pkc12 fil, men jeg finder ingen sådan fil på maskinen. Hvad
skal jeg lede efter hvor, som vil kunne installeres i Firefox?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Jesper Krogh

Dato : 07-12-04 06:39

I dk.edb.internet.software.browser, skrev H.T Ohlsen:

> [...]
> bruge en .pkc12 fil, men jeg finder ingen sådan fil på maskinen. Hvad
> skal jeg lede efter hvor, som vil kunne installeres i Firefox?

Du skal eksportere den fra IE i .pkcs12 format.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Mogens Vinther

Dato : 07-12-04 08:40

>Du skal eksportere den fra IE i
>.pkcs12 format.

Og hvordan/hvor skal man så lige gøre det?

Mogens

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 07-12-04 12:08

Mogens Vinther <mogens.vinther@mail.dk> skrev:

>Og hvordan/hvor skal man så lige gøre det?
>
>Mogens

Se nederst i vejledningen:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_eks
(afsnittet, der starter med "Ovenstående sikkerhedskopi ...")

Vh
Peter Lind Damkjær

Fra : Mogens Vinther

Dato : 07-12-04 18:21

Tak for hjælpen - det virker storartet.

vh. Mogens

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 07-12-04 23:33

On Tue, 7 Dec 2004 05:39:25 +0000 (UTC), Jesper Krogh
<jesper@krogh.cc> wrote:

>Du skal eksportere den fra IE i .pkcs12 format.

Det synes at være en anelse kompliceret. Jeg har først installeret den
digitale signatur på en staionær pc. Der blev den installeret i IE, og
da jeg efterfølgende installerede Mozilla gik det som smurt med at få
signaturen flyttet.

For at få flyttet signaturen over på laptoppen lavede jeg en backup,
kopierede den over på laptoppen og installerede så signaturen fra den
- det gik fint med IE men ikke Firefox. Når jeg så prøver at
eksportere signaturen fra IE på laptop'en og ind i Firefox, bliver jeg
bedt om at indtaste et password jeg ikke blev bedt om at indtaste, da
jeg eksporterede signaturen fra IE på laptop'en, og så stopper
installationen. Jeg måtte eksportere signaturen fra IE på den
stationære og via LAN over på laptop'en. Såbliver jeg bedt om at
indtaste et password i IE på den staionære, og så lykkes importen i
Firefox på laptop'en. Er der virkelig lagt begrænsninger ind mht hvor
mange gange man kan flytte signaturen?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik