Mindst urimelige priser ???
Fra : Soren Pedersen

Dato : 06-12-04 23:48

Jeg skal have købt en ny komplet computer samt en 17" TFT skærm inden for en
ramme af ~10.000,-.
Det skal købes samme sted og samlet. Hvilke forretninger plejer at have de
mest rimelige priser, og hvilke forretninger skal jeg holde særligt øje med
tilbuddene i ?

Mvh
Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 07-12-04 00:28

> [...]
> mest rimelige priser, og hvilke forretninger skal jeg holde særligt øje

Færdigbygget eller selvbyg?

www.shg.dk plejer at være blandt de billigste og så forhandler de alt du
skal bruge for en selvbygger!

Brian

Fra : Soren Pedersen

Dato : 07-12-04 01:07

> Færdigbygget eller selvbyg?
>
> www.shg.dk plejer at være blandt de billigste og så forhandler de alt du
> skal bruge for en selvbygger!

Jeg kan godt se at det kan misforståes, men da jeg skrev "samlet" mente jeg
faktisk et færdigbygget system.

Mvh
Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 07-12-04 01:48

> Jeg kan godt se at det kan misforståes, men da jeg skrev "samlet" mente
jeg
> faktisk et færdigbygget system.

Er der ikke masser af færdige maskiner på edbpriser så?

Der er også nogle forhandlere der tilbyder at samle et system af kompenenter
man selv vælger, kan bare ikke lige huske hvem, da jeg aldrig har haft brug
for det...

Brian

Fra : Soren Pedersen

Dato : 07-12-04 02:22

> [...]
kompenenter
> man selv vælger, kan bare ikke lige huske hvem, da jeg aldrig har haft

Der er masser.....Grunden til at jeg spørger herinde er at jeg synes
markedet er ret så uoverskueligt. Og så ville det jo være en rar ting at
kunne læne sig op ad andres erfaringer.....

Mvh
Søren

Fra : Thomas Hansen

Dato : 07-12-04 06:57

On Tue, 7 Dec 2004 02:22:17 +0100, Soren Pedersen <soren@munchweb.dk>
wrote:

> [...]
> markedet er ret så uoverskueligt. Og så ville det jo være en rar ting at
> kunne læne sig op ad andres erfaringer.....

Hej

Der er flere muligheder. Jeg foretrækker shg, midtdata og prcdata. De
tilbyder alle at samle din maskine med de udvalgte komponenter. Det koster
svjh omkring 500.- at få dem til det.
Hold dig fra GreenData de er nogle svindlere. De har snydt mig i en RMA
sag og har MEGET dårlig kundeservis. Deres mails er nedladende hvis de
overhoved gidder svare på dem.
Hold dig fra små en mands firmaer det er for usikkert hvis du senere får
problemer med defekt hardware.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Kurt Lund

Dato : 07-12-04 10:05

"Soren Pedersen" <soren@munchweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> markedet er ret så uoverskueligt. Og så ville det jo være en rar ting at
> kunne læne sig op ad andres erfaringer.....

SHG levere også færdig samlet pc, du skal så bare selv vælge skærm.
Og du får det nok ikke billigere end der og i Multimedia-Experten A-S
og de ligger næsten ved siden af hinanden.
Selvfølgelig Føtex - Bilka, meeeeen det har heller ikke meget med pc at gøre
det de sælger

Kurt

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 07-12-04 11:27

Kurt Lund wrote:

<KLIP>

> [...]
> og de ligger næsten ved siden af hinanden.
> Selvfølgelig Føtex - Bilka, meeeeen det har heller ikke meget med pc at gøre

Vil du uddybe den påstand?

--
Steen Suder

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-12-04 23:03

> [...]

> markedet er ret så uoverskueligt. Og så ville det jo være en rar ting at
> kunne læne sig op ad andres erfaringer.....

Du bør nok komme ind på, hvilke krav du har. Hvad skal den bruges til? Spil,
grafiske programmer, andre særlige ting? Hvad forventer du af
lyd/højttalere. Særlige krav til tastatur/mus.
Skal du brænde cd/dvd osv.
Vi er jo forskellige med hensyn til, hvad vi mener, at vi har brug for.
Der findes mange glimrende firmaer på nettet, men hvis du kommer frem med,
hvad du forventer, er der nok nogen, som kan henvise til noget de selv har
købt og er tilfredse med.
Generelt er det billigste at finde en pc, som opfylder ens krav, men det kan
være svært, hvis man har specifikke krav, og så skal man ind på at finde et
firma, som bygger for billige penge.

Kurt

Fra : Brizz

Dato : 07-12-04 13:58

> [...]
> mest rimelige priser, og hvilke forretninger skal jeg holde særligt øje

Hvis du bor i kbh området kan jeg anbefale Datatel i Folehaven. Der giver
man omkring 500 kr for at få den samlet og testet.
Har altid fået god service der og synes deres priser er rimelige.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk