Størrelse MySql database
Fra : Henny

Dato : 07-12-04 09:22

Jeg er løbet ind i det at bruge MySql til websites uden at vide et muk om
MySql.

Situationen er den, at jeg installerer et blogging værktøj (Wordpress) og et
forum (PunBB). På et site har der til nu vist sig at være brug for to gange
WordPress og to gange PunBB.

Jeg har talt op at det bliver i alt 54 tabeller. De data, der lagres i
tabellerne, er for de flestes vedkommende konstante. Der er kun 4 tabeller,
der lagrer indhold, og vi taler ikke om voldsomme mængder af nyt, og så er
der selvfølgelig nogle brugeroplysninger og lidt indstillinger.

Nu kommer spørgsmålet: Hvornår ramler jeg ind i grænsen for databasens
formåen? Ville jeg f.eks. kunne installere flere fora uden at risikere at
lægge det hele ned? Jeg er ikke så meget for at eksperimentere mig frem, som
jeg ellers ville være, idet det er et site, jeg har lavet for en kunde og
skal vedligeholde og udbygge efter behov. Helst ikke ødelægge
--
Med venlig hilsen Henny

Fra : Troels Arvin

Dato : 07-12-04 10:13

On Tue, 07 Dec 2004 09:22:03 +0100, Henny wrote:

> Hvornår ramler jeg ind i grænsen for databasens formåen?

Det kan man ikke svare præcist på, men du burde være meget langt fra.
Antallet af tabeller har ikke det store at sige. Mere interessant er, om
der er relevante indexes, om blog-værktøjet benytter nogle fornuftige
SQL-udtryk, om tabellerne er monstrøst store (kardinaliteten), osv.