E: Ellen Harriet Petersen fra Hillerød
Fra : John Drage Thomsen

Dato : 06-12-04 01:29

Kære venner

Mon der skulle være nogle her på NG, som er stødt ind i bemeldte dame?

Her er hvad vi har af sparsomme oplysninger til nu.

Hun benævnes således "af Hillerød", efter at have født en søn, 18.
juli 1912 "udenfor Ægteskab".

Sønnen, Poul Robert Jørgensen, er iflg. dåbsattesten, født på Jysk
Fødselsanstalt, St. Johannes sogn, Aarhus, af Ugift tjenestepige...

Faderen kendes også, som skovfogedaspirant Jacob Jørgensen (knægten
får hans efternavn), af Erholm i Rørup sogn. (Det er ved Vissenbjerg,
Fyn)

Jacob er selv født i 1891, så Ellen har vel ikke været meget mere,
snarere mindre.

Vi har også en kopi af Resolution om Underholdsbidrag, og herpå er
stempler en masse:
Politimesteren i Holstebro
By og Herredskontoret i Grenaa
Holstebros Kjøbstads og Hjerm-Ginding Herreders kontor
og nogle, jeg ikke kan læse, måske Politimesteren i Silkeborg

I hvert fald er en af påtegningerne signeret Silkeborg.

Poul Robert boede en tid som voksen i Asagården, fik senere Parkinsons
og flyttede til Dyssegården, men da sygdommen forværredes alvorligt
blev han tilbudt plads på Skredsanne plejehjem - hvor han formentlig
døde.

Har nogle NG-læsere mon et bud på disse stedbetegnelser, der stammer
fra et fotoalbum. Det sidste lyder lidt norsk i mit øre, men jeg
vælger at tro på stemplerne indtil videre og tror altså lidt på
Jylland.

Venligst
John

For evt. direkte svar har jeg: sir_john(a)vip.cybercity.dk

Fra : Jørn Dyrholm

Dato : 06-12-04 09:50

Hej

Dyssegården og Asagården findes som boligkomplekser i Holstebro --og plejehjemmet Skredsande
er også i Holstebro !
Hilsen
Jørn Dyrholm

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 07-12-04 18:14

On Mon, 6 Dec 2004 09:49:38 +0100, Jørn Dyrholm <jdyrholm@tdcadsl.dk>
wrote:

>Hej
>
>Dyssegården og Asagården findes som boligkomplekser i Holstebro --og plejehjemmet Skredsande
> [...]

Tak Jørn

John

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 08-12-04 00:35

"John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja, det ligger på en sidevej til Frøjkvej, vest ud af byen mod Lemvig.
Men jeg mener nu, at der findes flere af slagsen andre steder i Danmark.
Mvh.Bodil.