Kan ikke fange hunnerne!!!
Fra : Anders

Dato : 06-12-04 00:47

Hej!

Jeg har nu forgæves forsøgt i 2 timer her søndag aften/nat at fange 3
cichlider med unger i mit akvarie (180 L.). Sagen er den, at jeg har en
stenopbygning med lavasten, som jeg meget nødigt vil pille ned- men har nok
indset at det bliver nødvendigt- desværre!!! Er der ikke nogen der har et
godt forslag til hvordan jeg fanger de hunner- de er omkring 5-8 cm.
Hvordan skal jeg også bygge stenopbygningen op igen, mens alle fiskene er
i?

Mvh. den frustrerede, som nu går træt i seng og håber på et par gode forslag
dukker op i morgen.

Fra : Fessor

Dato : 05-12-04 00:56

> Mvh. den frustrerede, som nu går træt i seng og håber på et par gode
> forslag dukker op i morgen.

Prøv at have så lidt lys som muligt, det plejer at hjælpe alternativt se om
dette link måske var en idé
http://aquaa.dk/new/sider/artikel_all.php?show=artikel&id=203
MVH
Claus

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 06-12-04 21:29

"Fessor" <cnielsen@esenetNOSPAM.dk> wrote in message

> [...]

Hvis du har an blå svamp der kan mases ned i akvariet, så kan du afskære dem
i den ene ende.

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : Jasper Norman

Dato : 06-12-04 23:12

Anskaf dig et par af de helt store net på 15-20 cm. De alm. grønne på ca.
10-12cm er måske gode til neon fisk, men man fanger altså ikke en fisk i et
akvarie fyldt med sten med sådan et.

Ellers er det en god idé den der med den blå svamp, der mases ned i
akvariet, eller måske har du et stykke glas du kan bruge?

Men på den anden side... det tager ca. 30 min. at fjerne stenene og opbygge
igen. Det sparer virkelig én for nogle frustrationer at fjerne dem. Fiskene
skal nok flytte sig, når du sætter dem på plads igen. Eneste "minus" er, at
alt skidtet under og mellem stenene pludselig bliver hvivlet rund i vandet.

....Jasper

Fra : Anders

Dato : 10-12-04 20:15

Hej!

Det endte med at jeg fjernede alle stenene i akvariet og fangede hunnerne.
Men jeg har dog anskaffet mig en fælde, som jeg købte privat af en fra
nettet 175 kr incl. porto. Det er en lille glaskasse med faldlem hvor man så
hiver i en snor når fisken svømmer ind. Kassen måler 10 x 10 x 20 cm. Har
ikke afprøvet den endnu, men glæder mig til at prøve den når jeg engang får
bygget min stenbaggrund op igen. Billeder af fælden kan ses på denne adresse
http://www.malawisiden.dk/salgsliste.htm -jeg har dog ikke kunne gøre sådan,
at når man trykkede på linket, så sprang man direkte til siden (Nogen der
ved hvordan?), så derfor SKRIV siden oppe i adresselinjen.

Anders