EUs fattigdomsgrænse
Fra : Lasse

Dato : 05-12-04 23:26

Hej,

Man hører ofte i debatten om EUs fattigdomsgrænse, og om at der er mange
børn der lever i famlier som er fattige. Er det nogen der ved hvordan denne
grænse er defineret eller hvad den betyder ?. For så mange fattige er del
heller ikke i velfærdssamfundet Danmark. Er grænsen ikke blot noget
venstrefløjen bruger for at få skatten op ?.

Mvh Lars

Fra : Thomas G

Dato : 06-12-04 17:53

> [...]
> er del heller ikke i velfærdssamfundet Danmark. Er grænsen ikke blot noget
> venstrefløjen bruger for at få skatten op ?.

Grænserne for fattidom er forskellige alt efter hvor i verdenen den
defineres. I EU har jeg hørt den defineret som at man ikke har r¨åd til at
deltage i noget (ingen biograf, ingen penge til ungerens skole udflugter,
ingen mulighed for at deltage i kultur ting der koster penge, ingen penge
til at ungerne deltager i sport foreninger, osv).

Dvs. man dør ikke af sult, men man får et meget fattigt liv set i forhold
til resten af befolkningen.

Ovenstående er sikkert meget mere præcist beskrevet et eller andet sted, men
det er hvad jeg kan huske

mvh Thomas G

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-12-04 18:57

Lasse skrev bl.a.:
> [...]
> velfærdssamfundet Danmark. Er grænsen ikke blot noget
> venstrefløjen bruger for at få skatten op ?.
Prøv at spørge i dk.politik

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng