MySql: Joine 2 tabeller mere end en gang i~
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-12-04 17:27

Jeg har følgende:

links: l_from, l_to
cur: cur_id, cur_title, cur_namespace (Og en hel masse mere)

Det resultat jeg er ude efter, er et simpelt query, hvor resultatet
er l_from->cur_title, l_to->cur_title, hvor cur_namespace er 0 i begge
tilfælde. Det er relativt simpelt at komme frem til for den ene værdi
i link med en inner join, men hvordan i hulen skal jeg lige formulere
et query, så MySql vil æde det?

I MSSQL ville jeg forvente at noget i retning af

select l_from, l_to, a.cur_title, b.cur_title,
a.cur_namespace, b.cur_namespace
from links
inner join cur on links.l_from = cur.cur_id a
inner join cur on links.l_to = cur.cur_id b;

Skulle virke, men den vil MySql ikke være med til. Skal jeg ud i
noget med en midlertidig tabel, eller har jeg overset noget basalt?

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-12-04 18:14

On 05 Dec 2004 17:27:22 +0100, Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk>
wrote:

>select l_from, l_to, a.cur_title, b.cur_title,
> a.cur_namespace, b.cur_namespace
>from links
> inner join cur on links.l_from = cur.cur_id a
> inner join cur on links.l_to = cur.cur_id b;

inner join cur a on links.l_from = cur.cur_id
inner join cur b on links.l_to = cur.cur_id;

--
- Peter Brodersen

Fra : Morten Wulff

Dato : 05-12-04 18:16

wrote:

> [...]
> inner join cur on links.l_from = cur.cur_id a
> inner join cur on links.l_to = cur.cur_id b;
>
> Skulle virke, men den vil MySql ikke være med til.

SVJKS burde følgende virke efter hensigten

SELECT c1.cur_title AS l_from_title, c2.cur_title AS l_to_title
FROM links AS l
INNER JOIN cur AS c1 ON l.l_from = c1.cur_id
INNER JOIN cur AS c2 ON l.l_to = c2.cur_id

Med venlig hilsen / Kind regards,

Morten Wulff

--
Self Injury Information and Support: http://www.psyke.org/

"I have a school book with my name on it."
"Your parents must be so proud." (http://www.actsofgord.com/)

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-12-04 18:37

"Morten" == Morten Wulff <wulff@ratatosk.net> writes:

> SELECT c1.cur_title AS l_from_title, c2.cur_title AS l_to_title
> FROM links AS l
> INNER JOIN cur AS c1 ON l.l_from = c1.cur_id
> INNER JOIN cur AS c2 ON l.l_to = c2.cur_id

Det var lige det jeg ledte efter. Tak for hjælpen til dig og Peter,
der begge kom med den rette løsning