MS Windows
briani 27239
Indsæt en diskette i drev \Device\Harddisk~
Fra : Steen

Dato : 05-12-04 14:53

Når min svigerfar starter sin spritnye pc med WinXP/Home Ed. op, får han
tit - efter sigende to ud af tre gange - et vindue op med titlen

"File Open Message Window: FINDFAST.EXE - Ingen diskette"

Teksten i vinduet er:

"Der er ingen diskette i drevet. Indsæt en diskette i drev
\Device\Harddisk1\DR12."

Og så kan man vælge Forsøg igen, Annuller eller OK. Og hvis man vælger
Forsøg igen, kommer vinduet op igen med det samme.

Nogen gange står der Harddisk1, andre gange Harddisk2 eller Harddisk3 - han
har tre partitioner på sin 160 GB HD.

Hvad er findfast.exe, og hvorfor kommer den med denne fejlmeddelelse? Hvad
kan man gøre, for at få den til at holde op med det?

Mvh Steen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-12-04 15:00

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/findfast/

> og hvorfor kommer den med denne fejlmeddelelse? Hvad kan man
> gøre, for at få den til at holde op med det?

Kvæl findfast.exe med Msconfig nede i Start > Kør f.eks.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Steen

Dato : 05-12-04 15:05

Thomas G. Madsen wrote:

> http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/findfast/

OK - tak!

> Kvæl findfast.exe

Jamen hvad nu, hvis han rent faktisk gerne vil bruge programmet? Jeg tror
ikke han bliver glad, hvis jeg bare fjerner det.

> med Msconfig

Wow - det program kendte jeg ikke. Det er frækt ud - skal jeg have kigget
lidt mere på

/steen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-12-04 15:11

Steen skrev:

> Jamen hvad nu, hvis han rent faktisk gerne vil bruge
> programmet? Jeg tror ikke han bliver glad, hvis jeg bare
> fjerner det.

Jeg tror helt ærlig ikke han opdager at det er væk og du fjerner
sådan set heller ikke programmet med Msconfig. Du forhindrer det
bare i starte sammen med Windows.

Findfast.exe er og har altid været det første jeg slår fra efter
en Office-installation.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-12-04 15:16

Steen skrev:

> Jamen hvad nu, hvis han rent faktisk gerne vil bruge programmet?

Jeg glemte lige at nævne, at du (eller svigerfaderen) også kan prøve
at slette indholdet af Recent-mappen. Noget tyder på at findfast på
et tidspunkt har haft adgang til et Office-document på en diskette,
eller på en disk, som der ikke længere er adgang til.

Recent-mappen finder du inde i C:\Documents and Settings\{brugernavn}
og mappen er som standard skjult. For at kunne se den, skal man have
koblet funktionen 'Vis skjulte filer og mapper' oppe i Funktioner >
Mappeindstillinger > Vis i en tilfældig mappe til.

--
Hilsen
Madsen