Tjek for specialtegn i formfelt virker ikk~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 05-12-04 14:58

Har fundet et javascript til tjek af ulovlige specialtegn i formfelt, men
det virker ikke korrekt. Scriptet tillader de anførte ulovlige specialtegn,
hvis bare der før disse tegn angives lovlige bogstaver!? Kommer
specialtegnene først i formfeltet detekteres de imidlertid korrekt og
alertboksen popper up.

function CharacterValidation(entered,alertbox)
{
with (entered)
{
var iChars = "!@#$%^&*()+=[]\\\';,./{}|\":<>?";
for (var i = 0; i < value.length; i++)
{
if (iChars.indexOf(value.charAt(i)) != -1)
{
if (alertbox!=""){alert(alertbox);}return false;
}
else{return true;}
}
}
}

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm
Aarhus

Fra : Christian Hansen

Dato : 06-12-04 11:39

Hej Anders.

Du kunne også lave det som et regexp :

<head>

<title>!@#$%^&*()+=\[\]\\\';,./\|\":<>[]\?</title>
<script type="text/javascript">

function CharacterValidation(entered,alertbox) {
var iChars = /[!@#$%^&*()+=\[\]\\';,.\/\|\":<>?]/;
if(iChars.test(entered)) {
alert(alertbox);
return false;
} else return true;
}
</script>

</head>

<input type="text"
onKeyUp="CharacterValidation(this.value,'ups');">

Mvh Christian

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 06-12-04 11:54

Ah ja, det var bedre... Underligt, at den anden ikke virkede... Den
anbefales mange steder på nettet. Men det er nok bare mig...

Tak!

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm