Linksys BEFSR41,blokere internet
Fra : Søren

Dato : 05-12-04 13:20

Hvordan kan jeg blokere internet adgang på den ene pc der er sat til
routeren.
jeg kan godt spærre pcens ip adr. i routeren,men det er ikke sikkert den får
den samme ip. efter genstart af computeren.hvis jeg gir pcen en fast ip
adresse virker lan ikke.jeg bruger pppoe og dhcp.

Søren

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-12-04 13:34

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> wrote:

>Hvordan kan jeg blokere internet adgang på den ene pc der er sat til
>routeren.

Eneste effektive måde er at slukke routeren...

>jeg kan godt spærre pcens ip adr. i routeren,men det er ikke sikkert den får
>den samme ip. efter genstart af computeren.hvis jeg gir pcen en fast ip
>adresse virker lan ikke.jeg bruger pppoe og dhcp.

Hvis du ændre 'lease time' i routeren DHCP-server til en uge, vil
computerne i de fleste tilfælde få samme ip-adresse efter genstart.

Alternativet er selvfølgelig fast ip-adresse - og det burde fungere hvis
du samtidig husker at sætte DNS-server og 'Standard Gateway' til
routerens ip-adresse (formentlig 192.168.1.1).

- - -

Men blokering af internet på denne måde er ikke særlig effektiv og kan
brydes af enhver 8-års knægt

<mlr>

Fra : Søren

Dato : 05-12-04 22:57

> Men blokering af internet på denne måde er ikke særlig effektiv og kan
> brydes af enhver 8-års knægt

Han er kun 5 år

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 06-12-04 09:13

On Sun, 5 Dec 2004 13:20:13 +0100, "Søren" <vussi_v@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>den samme ip. efter genstart af computeren.hvis jeg gir pcen en fast ip
>adresse virker lan ikke.jeg bruger pppoe og dhcp.

Filtrér i stedet på mac-adressen - den ændrer sig ikke, med mindre
nogen retter i netkort-opsætningen.

Sådan finder du mac-adressen:

Start -> Kør -> cmd -> ipconfig /all

mac-adressen = Fysisk adresse: xx-xx-xx-xx-xx-xx

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen