Cybercity uden bærerlinie afgift.
Fra : Svend

Dato : 05-12-04 12:59

Jeg mener at have læst i denne gruppe at det kan lade sig gøre.

Men hvordan var det nu i praksis?

Så hut jeg visker skulle man først opsige sit fastnet abonoment hos
TDC og så når det var nedtaget af TDC så kunne man bestille adsl
hos cybercity uden at skulle betale bærelinie afgiften.

Er det korrekt?

/*Svend

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-12-04 13:11

"Svend" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> TDC og så når det var nedtaget af TDC så kunne man bestille adsl
> hos cybercity uden at skulle betale bærelinie afgiften.

Næsten - det skal bare lige være omvendt. :)

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-12-04 13:36

Svend <nobody@noone.com> skrev 2004-12-05:
> [...]
> TDC og så når det var nedtaget af TDC så kunne man bestille adsl
> hos cybercity uden at skulle betale bærelinie afgiften.

Man kan godt bestille ADSL hos CC og derefter nedtage sin TDC linie
og få det til at blive ved med at køre unden ekstre afgift.

Man kan også gøre det du beskriver, så kan man bare ikke vælge en gør
det selv løsning.

Begge dele kræver at CC har eget udstyr på din telefon central.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-12-04 14:07

Martin Schultz wrote:

> [...]
> det selv løsning.
>
> Begge dele kræver at CC har eget udstyr på din telefon central.

Ja, det er korrekt - men det koster ekstra i oprettelse hvis man har lukket
sit abonnement før man har fået sin ADSL, derfor bør man have lidt
tålmodighed.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-12-04 14:32

Morten Wartou <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev 2004-12-05:

> Ja, det er korrekt - men det koster ekstra i oprettelse hvis man har lukket
> sit abonnement før man har fået sin ADSL, derfor bør man have lidt
> tålmodighed.

Det koster ikke ekstre. Man kan bare ikke vælge en gød det selv løsning.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-12-04 17:31

Martin Schultz wrote:

> Det koster ikke ekstre. Man kan bare ikke vælge en gød det selv
> løsning.

Ah, okay. Så misforstod jeg måske hvad de sagde da jeg bestilte fornylig.
Jeg mener de sagde det kostede 6-700 kroner hvis man havde opsagt sit
abonnement først. Er man så tvunget til at få en tekniker ud? Hvad skulle
ideen være i det?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-12-04 18:32

> [...]
>
> Ah, okay. Så misforstod jeg måske hvad de sagde da jeg bestilte fornylig.
> Jeg mener de sagde det kostede 6-700 kroner hvis man havde opsagt sit

Det er det et tekniker besøg koster.

>Er man så tvunget til at få en tekniker ud? Hvad skulle
> ideen være i det?

At TDC ikke kan garentere at dine telefon kabler er forbundet til noget
som helst når du ikke har en aktiv telefon.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Morten Wartou

Dato : 05-12-04 21:19

Martin Schultz wrote:

> Det er det et tekniker besøg koster.
Okay, men hvad skal en tekniker mon, når der nu faktisk er kabel fremme?

> At TDC ikke kan garentere at dine telefon kabler er forbundet til
> noget som helst når du ikke har en aktiv telefon.
Nej, det kan jeg forstå - men de ved der går kabel ind i huset/lejligheden,
derfor er det vel kun et spørgsmål om kabling på centralen, på præcis samme
måde som hvis man havde fastnetabonnement. Ville jeg mene. :) Men mon ikke
det mest er et spørgsmål om at TDC lige skal have lidt ekstra i kassen?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Morten Davidsen

Dato : 05-12-04 22:19

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> [...]
> huset/lejligheden, derfor er det vel kun et spørgsmål om kabling på
> centralen, på præcis samme måde som hvis man havde fastnetabonnement.
De ved muligvis der går kabler ind i huset - men om de virker ved de ikke
med 100% sikkerhed.
Med en fastnetlinje ved de at "der er forbindelse igennem" og at kablerne
virker.

Jeg ville dog også - som dig, ønske at det var muligt at det var muligt at
bestille GDS på rå kobber, desværre er det bare ikke tilfældet.

> Men mon ikke det mest er et spørgsmål om at TDC lige skal have lidt ekstra
> i kassen?
Både ja og nej - set ud fra ovenstående forklaring.
De skal sikre sig at de ikke pludselig får en ekstra udgift fordi det ikke
altid "bare" kan kobles op på centralen.
Men de tjener nok lidt godt til kassen - da det i mange tilfælde bare kan
kobles op på centralen.

/MD

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-12-04 23:55

Morten Wartou wrote:

> [...]
> centralen, på præcis samme måde som hvis man havde fastnetabonnement.
> Ville jeg mene. :) Men mon ikke det mest er et spørgsmål om at TDC lige

Jeg havde i tidernes morgen telefon/ADSL hos TDC, det nedlagde jeg så, og
havde webspeed*) i 5 måneder da jeg bestilte ADSL hos CC. Da teknikkeren
kom, så troede han at det var nok at forbinde på centralen, og så køre ud
til mig, for at sikre sig at det virkede. NIX'en BIX'en, der var pillet i
telefonrummet i den bebyggelse hvor jeg bor, så der var ikke hul igennem.
Hvis jeg havde kunnet vælge en "gør det selv" løsning, så kunne den fejl
ikke være bleves lavet uden at CC skulle betale TDC for at køre ud, og
fejlsøge

*) Dengang kunne man ikke få CC ADSL på andet end Rå Kobber, og det kunne
man ikke bestille/få, så længe man kun har ET sæt kobber på en
delstrækning, og man har telefon på det kobber.
Idag kan man så få CC ADSL på Delt Kobber, og det hele er meget letter.

Ivar Madsen