Slidgigt - kurbad
Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 00:51

Jeg har fået flere og flere gener fra min slidgigt og har snart
prøvet al den gigtmedicin, der findes.
Nu har vi ikke kunnet modstå fristelsen til at tage på et kurophold i
Tjekiet.
Jeg glæder mig især til at dyppe mine plagede fingre i varm parafin og

til en god gang massage + alt det andet lækre, de lover.
Har nogen her prøvet det og hvordan var det. ?
http://www.marienbad.cz/css/html_en/lastm.asp?st=dt&ih=2&status=72
Vi skal køre selv og håber for denne gangs skyld ikke på alt for
voldsomt vintervejr i julen.
Det bliver lidt underligt at forlade DK og familien i julen, men det
kunne måske gå hen og blive den bedste julegave med sådan en tur ?

Gerda

Fra : G.B.

Dato : 05-12-04 11:39

gerda (gerda) skrev i meddelelsen news:41b24a91.14102917@news.sonofon.dk:

> Jeg har fået flere og flere gener fra min slidgigt og har snart
> prøvet al den gigtmedicin, der findes.

Har du også prøvet glucosamin-sulfat? Det har dokumenteret effekt på
slidgigt - måske med mindre gigten er meget fremskreden.

> Det bliver lidt underligt at forlade DK og familien i julen, men det
> kunne måske gå hen og blive den bedste julegave med sådan en tur ?

Jeg tror det vil blive en oplevelse i tænker tilbage på. Tag af sted!

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 18:40

> [...]
>
>Har du også prøvet glucosamin-sulfat? Det har dokumenteret effekt på
>slidgigt - måske med mindre gigten er meget fremskreden.

Jo jo. Jeg har prøvet glucosamin og MSM først godt og vel ½ år uden
effekt. Efter en pause igen ca. ½ år, men herefter opgav jeg.
Jeg har siden forstået at det kun virker, når slidgigten ikke er så
udtalt som hos mig. Mine yderste fingerled vender nu helt forkert og
knoerne er blevet store, så jeg har måttet have min ring forstørret
for at kunne tage den af og på. Mine storetåled et blevet stive, så
det gør ondt at gå. Jeg døjer med at holde ballancen og vil helst
støtte mig til en hånd ... eller en indkøbsvogn, selvom jeg kun skal
have få varer.

Først fik jeg indocid, der i 2000 blev udskiftet med diclon, som jeg
syntes hjalp det bedste jeg har prøvet, men det kostede 2
maveoperationer, før man fandt ud af, at det havde givet mig mavesår.
Så fik jeg viox, der skulle være mildere ved maven. Det gav mig
hjertekvababelser med smerter ud i ve. arm og jeg turde ikke blive ved
med dem. Senere hørte jeg (efter at jeg havde følt hjerteubehag) at en
mand havde fået en blodprop i hjertet af viox... Der var en masse
balade derom i pressen fordi en advarsel, der findes i
medicinpakningerne i udlandet var taget ud i DK og lægemiddelstyrelsen
her havde godkendt det... Altså... lægemiddelstyrelsen støtter
medicinalindustrien. Det var ligegodt....
Der var et indslag om det i KONTANT
Nu er det taget væk og bruges ikke mere i DK, men der skulle altså
"lig på bordet" før man holdt op med at sælge det.

SÅ prøvede jeg Arcoxa (tror jeg det hed) men det kunne jeg heller ikke
tåle. Nu klarer jeg mig med paracetamol og bider smerterne i mig.

Det er underligt med slidgigt at man kan have gode dage, hvor man kan
klare "alting" og andre dage, hvor det bare gør så ondt, også spontant
uden at man belaster leddene. Jeg forstår godt, at omgivelserne undrer
sig når man pludselig sådan "melder sig ud" og ikke kan holde til
noget.
Jeg husker udmærket, at jeg syntes min mor klagede sig meget over sin
gigt. og jeg er i dag ked af at jeg troede, at hun overdrev. Nu har
jeg selv fået kærligheden at føle.
Hun fik indopereret 2 nye knæ af stål, min moster har fået 2 nye
hofter, så det.... men nu siger man, at det ikke er arveligt.
Sandheden er nok at man ikke aner, hvad det kommer af og hvad man skal
gøre ved det.

Een ting er godt har jeg erfaret. Varme. Hvis det gør meget ondt er
det dejligt at sætte hænderne i varmt vand. Og de dage hvor det gør
ondt i hele kadaveret er det godt med et varmt boblebad, så derfor....

Jeg glæder mig til at prøve alle de forskellige varme bade de har i
Novee Lazne. De skal få lov at pakke mig ind i varmt mudder og vi vil
nyde at blive vartet op i julen, gå til messe og høre dejlig musik
jule- og nytårsaften.
Vi regner med at tage en overnatning et sted i sydtyskland og se på et
tysk julemarked,

Mvh
Gerda

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-12-04 19:35

> [...]
> udtalt som hos mig. Mine yderste fingerled vender nu helt forkert og
> knoerne er blevet store, så jeg har måttet have min ring forstørret

Det lyder mere som ledegigt end som slidgigt, og så hjælper Glucosamin
ganske rigtigt ikke. Hvad siger lægen?

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 23:15

On Sun, 5 Dec 2004 19:35:17 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

Mine yderste fingerled vender nu helt forkert og

>Det lyder mere som ledegigt end som slidgigt, og så hjælper Glucosamin
>ganske rigtigt ikke. Hvad siger lægen?
>
>Mvh Maria

Min læge har taget nogle blodprøver og han siger, at det ikke er
ledegigt, da den altid angriber grundled på fingrene, hos mig er det
yder- og mellemste led. altså arthrosis ikke arthritis, heldigvis. for
det er endnu værre, selvom min gigt er invaliderende. Jeg er glad for
ikke mere at skulle passe et arbejde.
Alligevel er det træls og vanskeligt at acceptere at der efterhånden
er så mange ting man ikke kan fordi det gør ondt.
Tidligere har jeg aktivt deltaget i ombygning af hus, flyttet store
sten og omlagt haven, spillet klaver, syet mit eget tøj og skrevet på
maskine som sekretær i et langt arbejdsliv .............. men nu
det er altså SURT når helbredet begynder at svigte på både den ene og
den anden måde. Æv......

Mvh
Gerda

Fra : G.B.

Dato : 06-12-04 16:37

gerda (gerda) skrev i meddelelsen news:41b447b9.19633928@news.sonofon.dk:

> [...]
> uden at man belaster leddene. Jeg forstår godt, at omgivelserne undrer
> sig når man pludselig sådan "melder sig ud" og ikke kan holde til

Har du lagt mærke til, om der er omslag i vejret, når det forværres (her
tænker jeg på kulde og luftfugtighed)?

> [...]
> jule- og nytårsaften.
> Vi regner med at tage en overnatning et sted i sydtyskland og se på et

Jamen I må have en rigtig god tur, og god bedring ønskes herfra!

Vil du delagtiggøre os i dine oplevelser, når du kommer tilbage?

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-04 20:18

>Har du lagt mærke til, om der er omslag i vejret, når det forværres (her
>tænker jeg på kulde og luftfugtighed)?

Ja.. Jeg mener at kunne mærke en forværring ved vejrforandring.
Jeg har også lagt mærke til at jeg har det bedre om sommeren og under
rejser til varmere himmelstrøg

>Jamen I må have en rigtig god tur, og god bedring ønskes herfra!
Mange tak skal du have.
Vi kører herfra d. 20 og kommer hjem igen d. 4-5 januar, hvis da ikke
vi bliver dernede Jeg glæder mig altså sådan.

>Vil du delagtiggøre os i dine oplevelser, når du kommer tilbage?
Ja. Jeg skal nok fortælle om det, når vi kommer hjem.

Kærlig hilsen
Gerda

Fra : Thomas Kragh

Dato : 29-12-04 21:22

Hej Gerda.

Om det er slidgigt eller ledegigt så prøv ionterapi - det virker.

Se på hjemmesiden www.wetling.dk

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : G.B.

Dato : 30-12-04 00:00

"Thomas Kragh" <Thomas.Kragh@Post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Om det er slidgigt eller ledegigt så prøv ionterapi - det virker.

Du må ikke reklamere for din private klinik i nyhedsgrupperne.