Hvilket chipsæt til en AMD 64 ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-12-04 23:03

Hej gruppe,

Hvad skal man i grunden vælge til en AMD 64 - nforce 3-250 eller KT800 ? -
og hvorfor ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Svend

Dato : 05-12-04 13:05

On Sat, 4 Dec 2004 23:03:27 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Hej gruppe,
>
>Hvad skal man i grunden vælge til en AMD 64 - nforce 3-250 eller KT800 ? -
>og hvorfor ?

Ved ikke med Nforce 3 men jeg har et Asus A8V med et KT800 chipset og
det er klippe hamrende stabilt. Selv efter +3 timers kontinuerlig 3D
gaming.

Bemærk at VIA anbefaler at man undlader at installere deres AGP driver
SÅFREMT man har installeret XP SP2, istedet bør man bruge den AGP
driver der følger med SP2.

Fra : Jakob

Dato : 05-12-04 18:02

Er det ikke noget med at nforce er mere overclock venligt, er ikke helt
sikkert men har set at nforce anbefales til dette. Det er da noget at
undersøge hvis du har tænkt dig at prøve dette.

MVH

Jakob

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-04 20:10

Andreas M. Hansen wrote:

> Hvad skal man i grunden vælge til en AMD 64 - nforce 3-250 eller
> KT800 ? - og hvorfor ?

nVidia er ikke gode til at lave support til Linux, så skal maskinen
køre Linux vil den uomtvistelige anbefaling være VIA.

Jesper G. Poulsen