Råd til optimal støjsvag løsning evt. med ~
Fra : Kim Eichen

Dato : 04-12-04 22:23

Hej gruppe

Jeg er træt af at kunne høre min computer, så der skal gøres noget ved.
Maskinen skal ikke nødvendigvis overklockes, men den skal være så stille som
muligt.

Maskinen består af følgende:

P4 3,2
Radeon X800PRO (men det bliver nok snart til et X800XT) Der er pt monteret
en AC ATI Silencer 4 på kortet
(http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACAC063&Fane=SILENT,SIVG)
2 styk 7200 rpm diske (sata)
2 styk 10000 rpm disk (sata)
samt andet hardware, som ikke skal køles
ECHO SR102 serverkabinet (stort skrummel med masser af plads
http://www.coolcases.com/cart/sr102107_37.html)

Jeg er åben overfor at udskifte kabinettet eller evt. at anvende vandkøling,
som jeg dog ikke har nogen erfaring med.
Hvilken samlet løsning vil I anbefale, som kan resulterere i en så støjsvag
maskine som muligt.
Et enkelt krav er at hvis løsningen er vandkøling skal alle elementer kunne
være inden i kabinettet.
Jeg har i forhold til overvejelserne vedrørende vandkøling overvejet at købe
to af disse (SILENTstar Dual-HDD Kühler)
http://www.h2o-computer.com/main.php?detail=618
Har I nogen erfaring med den?

Mvh Kim Eichen

Fra : JDJ

Dato : 14-12-04 08:11

Jeg synes....ahem....helt objektivt....øh......at du skulle ta' og købe mit
Asetek vandkølings kit, som jeg har til salg i dk.marked.privat.edb

.....man er vel krejler.

Det er et Asetek kit, er støjsvagt, og køler godt. Billede her:
http://www.netkoder.dk/asetek.jpg

/jdj