WM windowsmediaplayer som ActiveX i delphi
Fra : Wiljan

Dato : 04-12-04 17:45

Hej

Jeg ønsker at læse timecode informationen i nogle WMV videoklip.

http://www.nikse.dk/delphi.html#wmp viser hvordan man får wm9 til at være en
komponent i delphi
det virker fint.(Delphi7)

Men så er det lige jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke får alle de properties
der nu en gang hører til WM9

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wmplay10/mmp_sdk/controlscurrentpositiontimecode.asp

begin
wmp1.Left := 10;
wmp1.Top := 10;
wmp1.Width := 700;
wmp1.Height := 500;
wmp1.settings.volume := 12;
wmp1.url := 'c:\test.mpg';
wmp1.StretchToFit := True;
wmp1.controls.currentPosition := 1.15;
wmp1.controls.play;
end;

virker fint og player i dette tilfælde en mpg fil

så har jeg prøvet denne funktion
label1.caption:=wmp1.controls.currentPositionString;
det virker også fint men er kun en udlæsning i tt:mm:ss fra start af fil

Dette er hvad jeg gerne vil men det kender komponenten ikke...
label1.caption:=wmp1.controls.currentPositionTimecode
Er der nogen der har en god forklaring eller et hint??

Venlig hilsen
Wiljan