Trinitatis kirke
Fra : Poul H. Pedersen

Dato : 04-12-04 16:06

Er der nogen der kan sige hvilket kvarter i København Trinitatis kirke hører
under.

Mvh.
Poul Henning Pedersen

Fra : Sanne Bloch

Dato : 04-12-04 21:48

"Poul H. Pedersen" <poulh@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan sige hvilket kvarter i København Trinitatis kirke
> hører under.
>
> Mvh.
> Poul Henning Pedersen
Hej - jeg tror ikke, man kan tale om hvilket kvarter Trinitatis kirke hørte
under, men snarere hvilke kvarterer, der hørte til Trinitas kirke og der var
flere, bl.a. Købmager, Skt. Annæ Vester og Rosenborg - og sikkert flere. Har
du en adresse (et vejnavn) i Kbh. er der registre i nogle af Kraks
vejvisere, hvor du kan se kvarteret. Der er vist også informationer om
kvarterer på landsarkivets hjemmeside eller på rigsarkivets - jeg husker
ikke lige, hvor jeg har set det. Jeg har et register fra Krak 1909 og slår
gerne vejnavnet op for dig, hvis du har et.
Venlige hilsner Sanne

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-04 23:46

Den 04/12-2004 klokken 21:48, skrev
"Sanne Bloch" <sanne.bloch@email.dk>
i <cot7qp$kev$1@news.cybercity.dk>:

> Der er vist også informationer om
> kvarterer på landsarkivets hjemmeside eller på rigsarkivets - jeg husker
> ikke lige, hvor jeg har set det.

<http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/index.htm>
under menuen Hent og Print.

Med venlig hilsen,