Hvilke version anbefales?
Fra : LM

Dato : 04-12-04 13:28

Hvilke versioner af PHP, Apache og Mysql anbefales det at man køre med nu?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-12-04 14:15

On Sat, 04 Dec 2004 13:28:14 +0100, LM wrote:

> Hvilke versioner af PHP, Apache og Mysql anbefales det at man køre med
> nu?
PHP: stable 4.3
Apache: stable 1.3
MySQL: stable 4.0

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 04-12-04 14:26

On Sat, 4 Dec 2004 13:28:14 +0100, "LM" <nospam@nospam.no> wrote:

>Hvilke versioner af PHP, Apache og Mysql anbefales det at man køre med nu?

Generelt bør du holde dig til stable-udgaver (og ikke
udviklingsversioner/betaer/release candidates) - medmindre, du ved, du
har en god grund til ikke at gøre det :)

PHP5 har været i stable i snart fem måneder. Jeg ser ingen grund til
ikke at bruge den. Lige i øjeblikket er version 5.0.2 den nyeste,
stable udgave.

MySQL 4.1 gik i stable ("Production") for halvanden måned siden (med
version 4.1.7). Jeg er ikke bekymret for at bruge den, men jeg har
forståelse for hvis folk gerne vil se den an, og/eller ikke har behov
for de nye features i 4.1, og derfor hellere vil bruge en MySQL
4.0-udgave som gik i Production for halvandet år siden (med version
4.0.12 - nyeste pt. er 4.0.22).

Apache1.3 har været i stable i mange år efterhånden. Nyeste 1.3-udgave
er pt. 1.3.33. Apache2 har også været stable i et stykke tid, men jeg
mangler stadigvæk overbevisende argumenter om eller behov for at
skifte væk fra Apache1.3 (uanset om det så skulle være til Apache2
eller en anden webserver). Under Linux kan Apache2 og PHP give
problemer, idet ikke alle tredjepartslibraries i PHP er threadsafe.
Man kan køre Apache2 her i en prefork-udgave, men så kan man i mine
øjne lige så godt køre Apache1.3 (igen, forudsat at man ikke har behov
for Apache2-funktionalitet).

Spørgsmålet er, hvad dit behov er - altså, om du skal opsætte stabile
produktionsservere, eller om du gerne vil lege med
bleeding-edge-teknologi (hvor "allernyestenyeste beta" som regel blot
inkluderer avancerede funktioner, som man bør være bevidst om, for
absolut at vælge en beta-udgave).

--
- Peter Brodersen

Fra : Dennis

Dato : 08-12-04 20:58

LM wrote:
> Hvilke versioner af PHP, Apache og Mysql anbefales det at man køre med nu?

Altså de fleste servere kører PHP 4.2.x, men det skulle ikke være noget
problem med PHP5

Hvad skal det bruges til eller køres på?