Kan mn blokkere trafik fre et bestemt domæ~
Fra : f00ge

Dato : 04-12-04 13:33

Jeg har noget adware, som jeg simelthen ikke kan slippe af med.

IE popper op med reklamer fra http://ilead.itrack.it når den har lyst til
det.

Kan jeg på en eller anden måde forhindre min browser (IE 6) at forbinde til
http://ilead.itrack.it ?

På forhånd tak,

Fra : Anders Lund

Dato : 04-12-04 13:54

f00ge wrote:
> Kan jeg på en eller anden måde forhindre min browser (IE 6) at forbinde til
> http://ilead.itrack.it ?

Du kan tilføje denne side i din host fil - så kan IE ikke få kontakt med
siden, men det kan godt være at den forsøger. På Windows 2000/XP skal du
rette følgende fil:

C:\Windows\System32\Drivers\Etc\hosts

(I Windows 2000 plejer det at være Winnt i stedet for Windows)

Tilføj linien i bunden som ser sådan ud:

127.0.0.1 ilead.itrack.it

Gem filen, genstart er ikke nødvendig.

Men ellers vil jeg sige at du nok hellere skulle forsøge at finde
årsagen til at den prøver at komme i kontakt med siden.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : f00ge

Dato : 04-12-04 15:23

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote:

> Du kan tilføje denne side i din host fil - så kan IE ikke få kontakt med
> siden, men det kan godt være at den forsøger. På Windows 2000/XP skal du
> [...]

Tak. Det prøver jeg.

> Men ellers vil jeg sige at du nok hellere skulle forsøge at finde >
> årsagen til at den prøver at komme i kontakt med siden.

Jow, jeg har forsøgt mig med ad-aware (3-4 versioner), Spysweeper, Spybot og
en del online anti-spyware services.
De finder og fjerner en masse, men den er forbliver.

Jeg tror, det skete, da jeg installerede en beta af MSN (som viste sig ikke
at være MSN... doh!)
Har prøvet at gå min mapper igennem på C drevet. Kan bare ikke finde det.

Kan man på en eller anden måde se, hvad der åbner et vindue i IE? Så kunne
jeg jo se, hvor den bliver eksekveret - og så slette det.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-04 15:40

f00ge wrote:

> Kan man på en eller anden måde se, hvad der åbner et vindue i IE? Så
> kunne jeg jo se, hvor den bliver eksekveret - og så slette det.

Jeg plejer at pløje registry igennem, når der er ugler i mosen.

Jesper G. Poulsen

Fra : Anders Lund

Dato : 04-12-04 15:42

f00ge wrote:
> Kan man på en eller anden måde se, hvad der åbner et vindue i IE? Så kunne
> jeg jo se, hvor den bliver eksekveret - og så slette det.

Prøv at søge efter "itrack.it" på Google og se om nummer 2 link ikke kan
hjælpe dig på vej.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk