Ingen IP-telefoni til mig :(
Fra : Per

Dato : 04-12-04 12:21

Cybercity siger at jeg ikke kan få ADSL uden fastnet og så er IP telefoni jo
ikke så interessant længere. Er der noget med at man hvis man opsiger sit
alm. TDC fastnet abb. efter noget tid, så bliver ADSL ved med at køre?

Fra : Martin Schultz

Dato : 04-12-04 13:11

Per <no@tak.dk> skrev 2004-12-04:
> [...]
> ikke så interessant længere. Er der noget med at man hvis man opsiger sit
> alm. TDC fastnet abb. efter noget tid, så bliver ADSL ved med at køre?

Ikke nødvendigvis. Hvis CC ikke selv har udstyr på din central så kræver ADSLen en
telefon linie. Det kan man ikke komme uden om.

HVis CC har udstyr på din central kan du godt gøre det.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 08-12-04 01:00

> [...]
> ikke så interessant længere. Er der noget med at man hvis man opsiger sit
> alm. TDC fastnet abb. efter noget tid, så bliver ADSL ved med at køre?

Du kan evt. høre, om Sonofon kan levere FWA hos dig.

--
Mvh. Jesper

Fra : Per

Dato : 08-12-04 09:03

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote in message
> jo
>
> Du kan evt. høre, om Sonofon kan levere FWA hos dig.

Nej tak, det er da alt for dyrt og beregnet til erhverv.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-04 19:26

Per wrote:

> Nej tak, det er da alt for dyrt og beregnet til erhverv.

512/512 FWA er billigere end TDC Bredbånd 512/512.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hobert Idiart

Dato : 28-12-04 12:04

Per wrote:
> [...]
> ikke så interessant længere. Er der noget med at man hvis man opsiger sit
> alm. TDC fastnet abb. efter noget tid, så bliver ADSL ved med at køre?

TDC stavnbinder kunderne!
I det nye år opsiger jeg både min TDC ADSL forbindelse og mit TDC
fastnetabonnement.
Så kan de lære det!

DR licensen dropper jeg også. Det er jo nemlig også en stavnsbinding,
som ikke hører hjemme i år 2005!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-12-04 11:33

Hobert Idiart wrote:

> TDC stavnbinder kunderne!

Vrøvl.

> I det nye år opsiger jeg både min TDC ADSL forbindelse og mit TDC
> fastnetabonnement. Så kan de lære det!

Tja, det står dig frit for. Der er ingen der tvinger dig til at anvende
TDC.

> DR licensen dropper jeg også. Det er jo nemlig også en stavnsbinding,
> som ikke hører hjemme i år 2005!

Også vrøvl.

Jesper G. Poulsen

Fra : Hobert Idiart

Dato : 30-12-04 01:44

Jesper G. Poulsen wrote:

> Vrøvl.

Det er stavnsbinding at kræve, at kunden har et fastnet abonnement for
at kunden kan få ADSL!

> Tja, det står dig frit for. Der er ingen der tvinger dig til at anvende
> TDC.

Nej, men TDC tvinger mig til at betale for et fastnet abonnement, for at
jeg kan få adgang til ADSL. TDC sidder på det rå kobber, som gør, at de
andre udbydere heller ikke kan levere fastnetabonnentsfrit ADSL på min
adresse.

> Også vrøvl.

Hvorfor skal jeg betale til DR og TV2 bare fordi, jeg har købt et fjernsyn?
Jeg ser ikke tv på apparatet, men bruger det kun til DVD film, GameCube
og Xbox.
Jeg kunne acceptere det, hvis licensen f.eks. gik til bekæmpelsen af
forurening fra skrottede tv apparater, dog så jeg gerne, at en sådan
opkrævning blev en del af apparatets pris ved ny købet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-12-04 08:50

Hobert Idiart wrote:

> Det er stavnsbinding at kræve, at kunden har et fastnet abonnement
> for at kunden kan få ADSL!

Hvor står det?

De kræver en bærelinie, men ikke et fastnetabonnement.

> [...]

> at jeg kan få adgang til ADSL. TDC sidder på det rå kobber, som gør,
> at de andre udbydere heller ikke kan levere fastnetabonnentsfrit ADSL

Vrøvl.

Hvis andre udbydere ikke kan levere ADLS til dig er det fordi de ikke
understøtter det på din central. Klag til andre udbydere, men hold TDC
udenfor.

> Hvorfor skal jeg betale til DR og TV2 bare fordi, jeg har købt et
> fjernsyn? Jeg ser ikke tv på apparatet, men bruger det kun til DVD
> film, GameCube og Xbox. Jeg kunne acceptere det, hvis licensen

Brug en monitor - den giver også et bedre billede.

Jeg ser DR1 og TV2 uden at betale licens - lovligt...

Jesper G. Poulsen

Fra : Per Jessen

Dato : 30-12-04 21:45

Hobert Idiart wrote:

> Hvorfor skal jeg betale til DR og TV2 bare fordi, jeg har købt et fjernsyn?

Fordi det er landets love. Vil du ikke akceptere det kan du jo flytte. Pas
paa, det samme gaelder i en del andre europaeiske lande.

> Jeg ser ikke tv på apparatet, men bruger det kun til DVD film, GameCube
> og Xbox.

Saa brug en monitor el.lign., ikke et TV. Det er TV-tuneren der koster dig
licensen, ikke billedroeret.

> Jeg kunne acceptere det, hvis licensen f.eks. gik til bekæmpelsen af
> forurening fra skrottede tv apparater, dog så jeg gerne, at en sådan
> opkrævning blev en del af apparatets pris ved ny købet.

Det ka' vi godt blive enige om.

--
Per Jessen, Zurich
Let your spam stop here -- http://www.spamchek.com

Fra : BigMann

Dato : 11-01-05 15:22

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan få adgang til ADSL. TDC sidder på det rå kobber, som gør, at de
> andre udbydere heller ikke kan levere fastnetabonnentsfrit ADSL på min

Det er vel ikke TDC skyld at de andre udbydere ikke har sat udstyr op på den
central du hører til.

/Bigmann
www.ip-telefondebat.dk

Fra : Hobert Idiart

Dato : 11-01-05 16:12

BigMann wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Det er vel ikke TDC skyld at de andre udbydere ikke har sat udstyr op på den
> central du hører til.

TDC *ejer* det rå kobber og selvom jeg ikke ønsker fastnettelefon, så må
kobberet alligevel ikke bruges kun til ADSL.
Det har ikke noget med, om de andre udbydere har udstyr sat op på min
central eller ej. Hvad hjælper udstyret, når de får at vide af TDC, at
der ikke er nok rå kobber?

Fra : BigMann

Dato : 12-01-05 09:37

> [...]
> Det har ikke noget med, om de andre udbydere har udstyr sat op på min
> central eller ej. Hvad hjælper udstyret, når de får at vide af TDC, at

Jeg kører på en rå kobber løsning uden fastnet hos TDC så det kan lade sig
gøre.
Iøvrigt hos Cybercity har haft den en del år nu. Cybercity har eget udstyr
på vores central. Jeg har bare skrevet under på at linien er overdraget til
Cybercity.

/Bigmann
www.ip-telefondebat.dk