For meget (æble)the?
Fra : Steen B. Jensen

Dato : 03-12-04 16:25

Hej

Jeg var i Tyrkiet for nyligt, og fik smag for den æblethe de labber i
sig dernede.

For en uges tid siden, var jeg så i en lokal tyrkisk butik, og købte en
dåse af denne the.

Jeg har skåret kraftigt ned på mit (store) forbrug af kaffe, og drikker
æblethe i lange baner - men har til gengæld haft hovedpine i flere dage.

Kan det skyldes den the, som er noget pulverhalløj, man opløser i
kogende vand?

Måske skulle jeg bare ønske mig en ny hovedpude til jul?

--
Ho:ho:hoo

Steen

Fra : Jonas Kofod

Dato : 03-12-04 18:29

"Steen B. Jensen" <panther@osx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kogende vand?
>
> Måske skulle jeg bare ønske mig en ny hovedpude til jul?

Hvis du har drukket store mængder kaffe og derefter tager en kold tyrker
kan du godt opleve hovedpine uafhængigt af theen.
Så det kan være du havde oplevet dette om det så var vand, æblethe eller
kakaomælk du havde erstattet med.

Fra : G.B.

Dato : 04-12-04 01:19

panther@osx.dk (Steen B. Jensen) skrev i meddelelsen

> Kan det skyldes den the, som er noget pulverhalløj, man opløser i
> kogende vand?
> Måske skulle jeg bare ønske mig en ny hovedpude til jul?

Har du prøvet at holde op med "æble"the'en og se, om det hjælper?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 04-12-04 08:02

G.B. <nonono@nospam.invalid.com> wrote:

> Har du prøvet at holde op med "æble"the'en og se, om det hjælper?

Nej, men jeg tror jeg vil prøve det.
Efter at have slubret mig igennem en halv dåse af stadset, er den
største nysgerrighed slukket.
Det smager altså heller ikke liiige som det gjorde i Tyrkiet - lidt
lissom da jeg dra retsina viun i Grækenland med stort velbehag, og da
jeg tog nogle flasker med hjem....så smagte de rædselsfuldt en lørdag
aften i dannevang.
Lidt det samme med den tyrkiske æblethe, det er dæleme noget syrligt
stads, og så er det i pulverform.

--
Ho:ho:hoo

Steen