Flok af Silkehaler på ca 100 individer i R~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-12-04 18:34

Jeg ved egentlig ikke om det er noget særligt, men jeg har ikke set så mange
før her på egnen.
Til gengæld er det også først i år jeg er begyndt at dyrke denne interesse.

Solen skinnede, jeg var lige undsluppet hospitalet uskadt, så hvad var mere
naturligt end at snuppe kameraet og min 500 mm telelinse og gå på jagt efter
spændende fugle langs skolestien i Ryomgård.
Det gav billeder af en spætmejse (Tror jeg nok- Den skal lige verificeres i
fuglebogen), Dompapper, der hærger i Skolens store ahorn, Musvit, der faktisk
er forbandet svær at fotografere ordentligt, og så masser af billeder af
silkehalerne.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Margrete Johansen

Dato : 03-12-04 19:05

> [...]
> fuglebogen), Dompapper, der hærger i Skolens store ahorn, Musvit, der
> faktisk er forbandet svær at fotografere ordentligt, og så masser af

Kan man få lov at se dine billeder?

Margrete

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-12-04 19:45

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man få lov at se dine billeder?

Jo da, men dem fra i dag skal jeg da lige sortere i og efterbehandle osv.,
inden jeg lægger dem op til offentlig beskuelse, men forløbigt kan du da se på
min dompap, grønirisk, solsort, gråand og husskade på flg adresser:

Dompap:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-280

Grønirisk:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=111885

Through the surface
Gråand, der dykker ud
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=111886

Solsort hun
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=111991

Husskade:
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=112061

Fremover vil jeg nok lægge mine nye fuglebilleder på usenet.fotolog.dk under
"user galleries" > Jesper

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 03-12-04 21:33

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Fremover vil jeg nok lægge mine nye fuglebilleder på usenet.fotolog.dk under
> "user galleries" > Jesper

Og jeg har så lige smidt et billede fra dagens høst:
En bogfinke:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-281

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 06-12-04 23:30

> Og jeg har så lige smidt et billede fra dagens høst:
> En bogfinke:
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-281

Her er så lidt flere fra i dag:

Musvit, parus major
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-283

Silkehale, bombycilla garralus
Jeg er SPIDERMAN
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-284

Hvad har jeg fået på Næbbet?
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-285

Hvis der er interesse, vil jeg da gerne poste links til flere billeder
efterhånden, som jeg får dem lagt op.
Det er jo ikke fordi, gruppen her drukner i indlæg.
Efterhånden vil jeg også udvide jagten på fugle til andre arter end dem, jeg
lige kan finde i nabolaget.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Margrete Johansen

Dato : 09-12-04 20:10

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> Det er jo ikke fordi, gruppen her drukner i indlæg.
> Efterhånden vil jeg også udvide jagten på fugle til andre arter end dem,

JATAK!

Margrete

Fra : Margrete Johansen

Dato : 09-12-04 20:08

">>

> [...]
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=112061
>
> Fremover vil jeg nok lægge mine nye fuglebilleder på usenet.fotolog.dk

WOW - hvor ER de flotte!

Margrete

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-12-04 03:12

"Margrete Johansen" <mamajohsFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:41b8a283$0$24163$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> WOW - hvor ER de flotte!

Jamen tak da
Jeg skal gerne poste flere links, når jeg har noget spændende at vise frem.
Jeg håber virkeligt, at solen gider kigge frem i morgen og gi os lidt lys.
Så er det planen, at jeg skal ud og kigge lidt på sangsvanerne i Kolindsund og måske et par sjagger/mistdrosler/sortmejser/musvåger ved Thorsager

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-12-04 20:19

> [...]
Så er det planen, at jeg skal ud og kigge lidt på sangsvanerne i Kolindsund og
måske et par sjagger/mistdrosler/sortmejser/musvåger ved Thorsager

Det blev så kun til en tur langs skolestien igen, da vejret ikke rigtigt var
med os
Der røg dog en del silkehaler i kassen og så lige en topmejse og en grønirisk

De to sidstnævnte kan ses her:
Grønirisk:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-287

Topmejse:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-286

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger - Der håber på lidt solskin