Stampe Sandorm ?
Fra : HB

Dato : 18-05-01 18:27

Hej NG

Jeg har hørt at man kan stampe sandorm !

Er der nogen der ved hvordan man gør og hvilket udstyr der behøves ?

PFT
Henrik

Fra : Christian Skands

Dato : 18-05-01 19:57

"> Jeg har hørt at man kan stampe sandorm !

> Er der nogen der ved hvordan man gør og hvilket udstyr der behøves ?

Stamp med foden der hvor du finder sandorme ekskrementer (eller hvad det nu
er) Bliv ved til hullet er ca. 30 cm. dybt. Sandormene kan ligge op til 2
meter fra hullet, så se godt efter. Hvis der ikke er nogen så stamp hullet
10 cm. mere. Hvis der stadig ikke er nogen, så gå videre til næste. Man kan
faktisk samle temmelig mange sandorm på forbløffende kort tid.

--
Med lystfiskerhilsen

Christian
skands@mail.dk

Fra : Niels Damsgaard-Søre~

Dato : 18-05-01 21:09

Når du stamper står du med samlede fødder og " går hurtigt" på stedet, du
forstår princippet med det samme du prøver. Husk at medbringe en lille dåse
til at ha i en snor om halsen samt et lille net på ca een meter stang. Det
bedste er et af konens mindste dørslag tror jeg det hedder, de der trådnet
til at skylle madvarer i monteret på en bambuspind. Stampningen foregår
nemlig på 30 - 50 cm vand og det er ret træls at blive våd til skulderen for
at få fat på ormene. Fordelen er at du kan stampe også ved højvande, er det
tørt så er spaden det nemmeste. Nogen mener det er nemmere med et
stampebræt, det er en halv meter bræt med en snor i. Du lægger brædtet på
bunden, træder på det og hiver i snoren, det gør foden og dermed vacuumet
større. Efter min mening ikke besværet værd.
MVH Niels