2 computere skal forbindes uden netvaerk..~
Fra : Kenny

Dato : 03-12-04 17:05

Hej,

Jeg har 2 computere. Fra den ene vil jeg gerne overfoere en masse data.
(ca 100gb), og da jeg ikke vil til at braende mange dvder eller cder saa
vil jeg hoere om jeg kan flytte dataerne ved hjaelp af USB el. lign...
Jeg har ikke mulighed for at goere det over netvaerk. Desvaerre..

Nogen der kan hjaelpe??

Kenny

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 03-12-04 17:25

> [...]
> vil jeg hoere om jeg kan flytte dataerne ved hjaelp af USB el. lign... Jeg
> har ikke mulighed for at goere det over netvaerk. Desvaerre..

Nu siger du jo at du ikke kan gøre det over netværk, men hvorfor ikke?
Maskinerne må vel stå tæt siden du overvejer en usb-forbindelse, såkan du
ikek trække et krydset netværkskabel direkte mellem de to maskiner?
Hvis du har overvejet den løsning, men stadig ikke kan brugt netværk
(hvilket usb som sådan også er), så beklager jeg.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 03-12-04 17:27

> [...]
> vil jeg hoere om jeg kan flytte dataerne ved hjaelp af USB el. lign... Jeg
> har ikke mulighed for at goere det over netvaerk. Desvaerre..

Du kan også gøre det på den besværlige måde, ved at pille harddisken ud, og
sætte den i den anden com...

MRN

Fra : Kenny

Dato : 03-12-04 18:15

Morten Nielsen wrote:

> Du kan også gøre det på den besværlige måde, ved at pille harddisken ud, og
> sætte den i den anden com...
>
> MRN

Det med HD skal vaere min sidste loesning. Kan man oprette en
forbindelse mellem 2 pcere ved hjaelp af 1 kabel der gaar direkte
imellem de to??? Det har jeg proevet foer, og det virkede ikke, der
skulle jeg have en internetforbindelse koblet paa...

Kenny

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 03-12-04 19:12

> [...]
> mellem 2 pcere ved hjaelp af 1 kabel der gaar direkte imellem de to??? Det
> har jeg proevet foer, og det virkede ikke, der skulle jeg have en

Ja. Du skal have fat i et såkaldt krydset kabel. Modtagerleder krydset til
afsenderleder for begge ender. Disse patch-kabler kan man få i enhver
edbforretning.
Mellem pc og router/switch/hub bruger man lige-over kabler. Du skal som sagt
ikke bruge sådan et.

Dernæst skal du sikre dig at de to maskiner er sat op til at køre samme
subnet og at de ikke har samme ip. Derefter burde du have et lille lan
mellem de to.

Fra : Kenny

Dato : 03-12-04 19:35

Jakob Nielsen wrote:

> [...]
>
> Dernæst skal du sikre dig at de to maskiner er sat op til at køre samme
> subnet og at de ikke har samme ip. Derefter burde du have et lille lan

fint. Har nemlig lige et krydset kabel liggende. tak for hjælpen;)

Kenny

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 03-12-04 20:07

Ja, godaw, do! Hvis man skifter i begge ender, så... well... skift position
i den _ene_ ende

Fra : Jens

Dato : 03-12-04 17:27

"Kenny" <kenny@skummer.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan hjaelpe??

Flyt harddisken fra den ene, til den anden og monter den som slave på
idekanal2.....

Mvh Jens