Spørgsmål til gammelt indlæg (Tjenester.pd~
Fra : Morten Snedker

Dato : 03-12-04 11:25

Jeg kigger lidt på http://kortlink.dk/f9e

Her får jeg at vide, at så snart en tjeneste skal bruge en port, så
bliver den aktiveret igen. Men når nu min SQL-server kører, hvorfor
får jeg så ikke port 1433 på listen, når jeg kører netstat ?

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Søren G.

Dato : 03-12-04 11:57

"Morten Snedker" <morten@dbconsult.dk> wrote in message
> [...]
> bliver den aktiveret igen. Men når nu min SQL-server kører, hvorfor
> får jeg så ikke port 1433 på listen, når jeg kører netstat ?

Prøv "netstat -an" istedet for...

--
Søren G.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-04 12:31

On Fri, 3 Dec 2004 11:57:17 +0100 skrev "Søren G." <soreng@invalid.wq> .

>"Morten Snedker" <morten@dbconsult.dk> wrote in message

>Prøv "netstat -an" istedet for...

Og hvis man må udbygge lidt mere, netstat -ano .
o'et viser procesid (PID i taskmanager eller jobliste). På den måde kan man
knytte porte og kørende processer sammen. Kan være en hjælp i fejlsøgning.

VH Martin

Fra : Søren G.

Dato : 03-12-04 12:59

<Martin Østerberg> wrote in message
> [...]
man
> knytte porte og kørende processer sammen. Kan være en hjælp i fejlsøgning.

Ja, og som sidebemærkning kan så lige nævnes at "o" kun understøttes på XP
(og ja jeg ved godt at spørgeren har XP, men mere som nyttig info).

--
Søren

Fra : Morten Snedker

Dato : 03-12-04 13:02

On Fri, 3 Dec 2004 11:57:17 +0100, "Søren G." <soreng@invalid.wq>
wrote:

>Prøv "netstat -an" istedet for...

Port 1433 er stadig ikke på listen...

mvh /Snedker
---

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 03-12-04 12:38

"Morten Snedker" <morten@dbconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver den aktiveret igen. Men når nu min SQL-server kører, hvorfor
> får jeg så ikke port 1433 på listen, når jeg kører netstat ?

Den er jeg lige faldet i - det ser ud til at når man installerer sp2 så slår
den TCP/IP fra på sql-server før at man installerer en sikkerhedsopdatering
til sql-serveren. Det kan ses i event-loggen sammen med et URL til download
af opdateringen.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domænedelen for email

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-12-04 12:42

Steen Holm Pedersen <stonie@dont_want_nospam.dk> skrev 2004-12-03:

> [...]
> til sql-serveren. Det kan ses i event-loggen sammen med et URL til download

Smart smart.

Martin
--
Besøg http://www.adsltips.dk for guider til ADSL og opsætning af
Cisco/Zyxel/Aethra routere. Alt jeg skriver på usenet er mine egne personlige

Fra : Morten Snedker

Dato : 03-12-04 13:03

On Fri, 3 Dec 2004 12:38:04 +0100, "Steen Holm Pedersen"
<stonie@dont_want_nospam.dk> wrote:

> [...]
>til sql-serveren. Det kan ses i event-loggen sammen med et URL til download

Hvordan slår man til igen?
---