include file
Fra : Thomas K

Dato : 03-12-04 16:00

Jeg prøver at inkludere en asp fil til en asp side, men jeg
støder på nogle problemer. Den inkluderede fil fremkommer kun i
et brøkdel af et sekund og forsvinder herefter. Når jeg opdatere
siden sker det samme, som om noget fortæller at den skal
forsvinde med det samme? Er det fordi at jeg ikke kan lave html
koder i den inkluderede fil? (fx. body tags, div tags osv). Når
den inkluderede fil ikke indeholde html tags virker det fint?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 03-12-04 16:07

"Thomas K" skrev

> [...]
> koder i den inkluderede fil? (fx. body tags, div tags osv). Når
> den inkluderede fil ikke indeholde html tags virker det fint?

jo du skulle kunne inkluderede html! har du et link til siden og den del af
koden hvor det går galt?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Thomas K

Dato : 03-12-04 16:12

På siden hvor der skal inkluderes har jeg øverst skrevet:

<!--#include file="logud.asp"-->

Den inkluderede fil (logud.asp) ser således ud:

<head>
<title></title>
<link href="css/startside.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath
("database.mdb")
Conn.Open DSN

SQL = "Select * FROM bruger WHERE ID=" & Session("ID")
Set rs = Conn.Execute(SQL)

Response.Write "Du er logget ind som:"
Response.Write "<br>"
Response.Write "" & rs("Login") & ""
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</head>

Fra : Thomas K

Dato : 03-12-04 16:14

NB. Filens navn "logud.asp" skal ikke tages højtideligt, da dette kun er
et forsøg på at få include funktionen til at virke

Fra : Thomas K

Dato : 03-12-04 16:28

Jeg er kommet frem til dette nu:

Når jeg anvender fx <div id="login">Logud</div>, så forsvinder det. Laver
jeg ikke div id, forsvinder det ikke?

Fra : Thomas K

Dato : 03-12-04 16:31

Endnu længere nu....Hvis jeg placere include scriptet nederst på den side
som skal inkludere en fil, ja så virker det selvom jeg bruger div id? Meget
mystisk eller hva?

Fra : pepss

Dato : 03-12-04 20:24

"Thomas K" skrev
> Endnu længere nu....Hvis jeg placere include scriptet nederst på den side
> som skal inkludere en fil, ja så virker det selvom jeg bruger div id?
> Meget
> mystisk eller hva?

du er sikker på det ikke er dit css/html det er galt med?

Fra : Thomas K

Dato : 03-12-04 21:44

Kan ikke se hvad der skulle være galt med dem? Nu er det endda lykkes mig at
lave en ny side, hvor det hverken hjælper at sætte include scriptet øverst
eller nederst. Sætter jeg include øverst, vises den inkluerede fil ikke (kun
et brøkdel af et sekund). Sætter jeg include nederst, er det kun den
inkluderede fil som vises og det andet vises et brøkdel af et sekund? Jeg
fatter simpelthen ikke hvad jeg gør galt...? Hjæææælp

Fra : pepss

Dato : 03-12-04 22:31

"Thomas K" skrev

> [...]
> inkluderede fil som vises og det andet vises et brøkdel af et sekund? Jeg
> fatter simpelthen ikke hvad jeg gør galt...? Hjæææælp

prøv at komme med et lik til siden så er det noget letter at hjælpe!

Fra : Thomas K

Dato : 04-12-04 00:10

Du kan tjekke det ud her:

http://tec-mtl.dk/prove/ny.asp

Har lagt mærke til at den forsvinder pga. det sorte/grå billed. Som om at det
vil ligge forrest?

Fra : Thomas K

Dato : 04-12-04 00:16

> Har lagt mærke til at den forsvinder pga. det sorte/grå billed. Som om at det
> vil ligge forrest?

For at beskrive ovenstående, har jeg lavet en side uden det sorte/grå billede,
og der virker det fint. Linket er her:

http://www.tec-mtl.dk/prove/nyere.asp

Fra : pepss

Dato : 04-12-04 08:58

"Thomas K" skrev

> For at beskrive ovenstående, har jeg lavet en side uden det sorte/grå
> billede,
> og der virker det fint.

jamen så er det jo klart! prøv at spørge i gruppen webdesign.html

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-12-04 14:10

Thomas K wrote:
> [...]
> Server.MapPath ("database.mdb")
> Conn.Open DSN
>
> SQL = "Select * FROM bruger WHERE ID=" & Session("ID")

På den inkluderede fil (logud.asp) skal du nok slette følgende:

<head>
<title></title>
<link href="css/startside.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>

og

</head>

Det er koder, som du sikkert allerede har i den inkluderende fil. Der må
ikke være to sæt af disse koder.

Men om det hjælper dig med dti problem, kan jeg ikke sige.

Fra : Thomas K

Dato : 04-12-04 20:58

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
&gt; > Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
&gt; > DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
&gt; > Server.MapPath ("database.mdb")
&gt; > Conn.Open DSN
&gt; >
&gt; > SQL = "Select * FROM bruger WHERE ID=" & Session("ID")
&gt; > Set rs = Conn.Execute(SQL)
&gt; >
&gt; > Response.Write "Du er logget ind som:"
&gt; > Response.Write "<br>"
&gt; > Response.Write "" & rs("Login") & ""
&gt; > Conn.Close
&gt; > Set Conn = Nothing
&gt; > %>

> [...]
> ikke være to sæt af disse koder.
>
> Men om det hjælper dig med dti problem, kan jeg ikke sige.

Egentligt skægt du skriver dette Erik, for jeg har fået fornemmelsen af det
modsatte. Hvis jeg ikke også skrev disse oplysninger i den inkluderede fil,
gik det galt. Efter jeg gjorde det og satte include scriptet nederst,
virkede det. Men hvorfor kan jeg ikke lige regne ud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-12-04 21:47

Thomas K wrote:

> Egentligt skægt du skriver dette Erik, for jeg har fået fornemmelsen
> af det modsatte. Hvis jeg ikke også skrev disse oplysninger i den
> inkluderede fil, gik det galt.

Hvis du så kigger i den resulterende html-kode, vil du se en dobbelt

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-12-04 22:13

Thomas K wrote:

> [...]
> inkluderede fil, gik det galt. Efter jeg gjorde det og satte include
> scriptet nederst, virkede det. Men hvorfor kan jeg ikke lige regne ud

Jeg har nu kigget i din kildekode, som i grove træk ser sådan ud:

<head>
<title></title>
</head>
indhold
<head>
<title></title>
</head>
indhold

Det får mig til at formode, at du har sat din <!--#include... ind efter
indlæg kl. 14:09 sagde, du skulle slette.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk