Problem med dansk Firefox 1.0
Fra : Peter Møller Christe~

Dato : 03-12-04 10:31

Er der andre i dette forum, der har oplevet problemer med den just
offentliggjorte dansksprogede version af Firefox 1.0?

Jeg installerede den i aftes hjemme på en nyopsat maskine med Win XP
SP2, hvor der ikke havde været Firefox installeret før, og her virker
den uden problemer.

Her til morgen ville jeg så installere den på mit arbejde, hvor systemet
er Win 2000 SP4. Jeg afinstallerede først den engelsksprogede version,
genstartede maskinen og installerede så den danske. Men når jeg forsøger
at starte programmet, kommer der en lille boks op i øverste venstre
hjørne af skærmen med nogle kryptiske meddelelser, der ligner noget med
noget pop-up-blokering eller så'n.

Nu er jeg vendt tilbage til den engelske version, der virker
upåklageligt, og i øvrigt er installeret på eksakt samme måde.

Hvad er der galt med danske Firefox?

Venligst
Peter

Fra : Tomas Jensen

Dato : 03-12-04 11:28

Peter Møller Christensen wrote:
> [...]

> Nu er jeg vendt tilbage til den engelske version, der virker
> upåklageligt, og i øvrigt er installeret på eksakt samme måde.

Jeg har nøjagtig det samme problem i win2000 - virker også fint på
engelsk, men ikke på dansk..... så du er ikke alene.

Tomas

Fra : L[x]

Dato : 03-12-04 11:40

Tomas Jensen wrote:
> Peter Møller Christensen wrote:
> Jeg har nøjagtig det samme problem i win2000 - virker også fint på
> engelsk, men ikke på dansk..... så du er ikke alene.
>
> Tomas

Uden at vide det med sikkerhed, men jeg tror det skyldes at I tidligere
har haft den engelske version inde. Jeg mener at have hørt om andre med
samme problem, hvor det var årsagen. Prøv at tage en backup med
MozBackup og slet hvad der ligger af Firefox relaterede filer og mapper
(profiler osv.). Det burde kunne gøre tricket. Om det er muligt at smide
profiler ol. ind bagefter uden problemer ved jeg ikke, men det er også
muligt med MozBackup. Programmet kan findes her:

http://mozbackup.jasnapaka.com/

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-12-04 12:21

L[x] wrote:

> Uden at vide det med sikkerhed, men jeg tror det skyldes at I tidligere
> har haft den engelske version inde.

Det gør det. Jeg mener, der var et løsningsforslag her i gruppen for et
par dage siden. Prøv at læse lidt tilbage. Man kan slette nogle filer/en
mappe i profilen, så skulle problemet løses, uden man mister bogmærker
osv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox